Hlavní obsah

Fiat představil novou šestistovku. Nástupce 500X přijíždí jako elektromobil, příští rok dorazí hybrid

Foto: Fiat

Italská automobilka Fiat oživuje označení 600. Nese ho malý crossover, nástupce modelu 500X, který k prvním zákazníkům dorazí na podzim letošního roku.

Článek

Jméno 600 vrací Fiat do hry po dlouhé pauze. Původně ho dostalo drobné auto s kořeny v 50. letech minulého století, na které pak navázal v „devadesátkách“ vyvinutý Fiat Seicento (seicento v italštině znamená šest set) nesoucí mezi roky 2005 a 2010 (tedy až do konce jeho produkce) opět označení Fiat 600. V obou případech šlo o malé hatchbacky s jediným párem dveří.

Nejnovější „šestistovka“ už představuje módní pětidveřový crossover. A protože Fiat zatím novinku představil jen s plně elektrickým pohonem, má auto název ještě doplněný o písmeno „e“ – tedy Fiat 600e.

Fiat 600e je 4 171 milimetrů dlouhý (o 102 mm kratší než 500X, který přímo nahrazuje), 1 781 mm široký a 1 523 mm vysoký vůz s 2 562mm rozvorem. Příslušnost ke crossoverům podtrhuje větší světlou výškou s hodnotou 199 milimetrů. Vzhledem novinka navazuje na menší 500e, což je patrné především z provedení světlometů nebo designu předního nárazníku.

Po technické stránce má 600e nejblíže k Jeepu Avengeru, s nímž sdílí platformu e-CMP2 koncernu Stellantis. A stejný je také elektricky pohon, takže vůz do pohybu uvádí vpředu uložený elektromotor poskytující maximální výkon 115 kW a nejvyšší točivý moment 260 Nm. Poháněna jsou přední kola.

Fiat 600e akceleruje z klidu na stovku za rovných 9 sekund a rozjede se nejvýše na 150 km/h. Energii elektromotor čerpá z akumulátoru o kapacitě 54 kWh (použitelných je 51 kWh), dojezd má v kombinovaném cyklu WLTP dosahovat až 409 kilometrů a v městském provozu dokonce 604 km. Elektromobil umí až 100kW nabíjení stejnosměrným proudem, při němž nabití z 20 na 80 procent podle výrobce zabere 27 minut.

Fešácká „šestistovka“ přímo nahrazuje 500X.

V kabině Fiat slibuje prostor pro pět cestujících a řadu míst na odložení drobností. Celková kapacita odkládacích prostor dosahuje 15 litrů. A zavazadelník? Základní objem činí 360 litrů, po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 60 : 40 uveze 600e až 1 231 litrů.

Novinka bude k dispozici ve dvou verzích, základní Red a dražší La Prima. Z prvků výbavy Fiat upozorňuje například na pokročilé ambientní osvětlení, sedadlo řidiče s masážní funkcí, vyhřívané přední sedačky, několik USB konektorů, bezdrátové nabíjení telefonu, moderní jízdní a bezpečnostní asistenty, 360° parkovací senzory, zadní parkovací kameru, elektrické otevírání zavazadlového prostoru s bezdotykovým ovládáním, automatickou klimatizaci, audiosystém s 6 reproduktory, 7" digitální přístrojový panel a infotainment s 10,25" displejem, navigací, online službami a podporou Apple CarPlay a Android Auto.

Na příjezd na trh zájemci zřejmě nebudou muset čekat dlouho, naznačuje to alespoň rychlý start vozu v Itálii, kde už automobilka přijímá objednávky. Provedení Red tam začíná na částce 35 950 eur, což je v přepočtu asi 855 tisíc korun, La Prima stojí nejméně 40 950 eur, tedy zhruba 973 tisíc korun. První vozy k italským zákazníkům mají dorazit už v září.

A jestli se vám Fiat 600e líbí, ale nechcete elektrický pohon, nemusíte zoufat. Jen budete muset ještě několik měsíců vydržet. V polovině příštího roku šestistovka dorazí také se spalovacím motorem, i když jako hybrid.

Související témata:
Fiat 600
Načítám