Hlavní obsah

Chystá se návrat ikonického Fiatu Panda! Příští italský prcek má vypadat odvážně, třeba i nějak takto

Foto: Nikita Čujko/Kolesa

Italská automobilka Fiat by v létě letošního roku měla světu představit čtvrtou generaci modelu Panda. Oblíbené malé auto zřejmě nabídne poměrně neobvyklý a odvážný design.

Článek

Můžeme tak alespoň usuzovat z informací, kterých v posledních dnech přibývá. Především se nedávno na internetu objevily patentové obrázky tajemného automobilu značky Fiat, který ovšem vzhledem připomíná koncept Centoventi z roku 2019. A ten představoval předobraz právě budoucí generace Pandy.

Na obrázcích jsme si mohli prohlédnout malé auto stylizované do podoby crossoveru se spíše hranatou karoserií, zajímavě vyvedenými světlomety, zvláštně umístěnými předními mlhovkami nebo designovým prvkem vedle pravé přední lampy, který podle nás odkazuje na Pandu první generace.

Šéf Fiatu Olivier François se ostatně loni nechal slyšet, že novinka se inspiruje původní Pandou z osmdesátek. Jistě to tedy bude i po designové stránce.

Další nápovědu nám nabízí známý grafik a virtuální umělec Nikita Čujko, který využil uniku patentových obrázků a pro motoristický web Kolesa připravil realisticky vyhlížející vizi vozu. Jinými slovy: Nikita poněkud „neživé“ patentové snímky převedl do výrazně konkrétnější podoby, která mnohem více připomíná skutečné auto.

Koncept si samozřejmě ponechává všechny výše uvedené interesantní prvky vozu z patentových obrázků, navíc můžeme zmínit sympaticky vyhlížející retro kola.

Foto: Nikita Čujko/Kolesa

Neoficiální vize čtvrté generace Fiatu Panda

Jestli nová Panda bude vypadat takhle, se dozvíme snad v létě, k představení by mělo dojít 11. července. Mimochodem, Fiat chystá nejen představení nové generace, ale současně odhalí modernizaci aktuálního provedení. Současná třetí generace totiž s námi ještě několik let zůstane.

Důvodem je částečně skutečnost, že nástupce by alespoň zpočátku měl být nabízen výhradně s elektrickým pohonem. Aby měl Fiat co nabídnout i zájemcům o malé a jednoduché auto se spalovacím motorem, podrží po nějakou dobu při životě právě současnou Pandu, kterou letos omladí.

Na podrobnosti o technice nového elektrického vydání si ještě musíme počkat. Italská média často zmiňují příbuznost s elektrickým Citroënem C3 a využití „Smart Car“ platformy odvozené od současné CMP. O pohon by se mohl postarat elektromotor o výkonu 83 kW (113 k) čerpající energii z LFP (lithium-železo-fosfát) baterie o kapacitě 44 kWh. Ta má v Citroënu C3 vystačit k dojezdu téměř 320 km - samozřejmě dle cyklu WLTP.

Výhodou Smart Car platformy je ovšem možnost zástavby spalovacích motorů, je tedy možné, že se i v nové Pandě dočkáme pohonných jednotek (zřejmě tříválcových) spalujících benzin.

Související témata:
Načítám