Článek
Nová šestistovka je volným pokračováním někdejšího předchůdce, což je patrné zejména díky retro kabátku. Pod ním je však schovaná moderní elektrická technika. Ale pozor, Fiat na spalovací motory ještě nezanevřel zcela, a tak novou 600 výhledově koupíte také s mild-hybridní benzinovou dvanáctistovkou. Jako první ale přijíždí právě elektro.
Fiat 600 žene vpřed jeden přední elektromotor s výkonem 115 kW a 260 newtonmetry. Z klidu na stovku zrychlí za 9 sekund a omezovač vás utne na maximální rychlosti 150 km/h. Baterie disponuje využitelnou kapacitou 51 kWh a dle metodiky WLTP vystačí na kombinovaný dojezd 409 kilometrů, respektive 604 km ve městě. Z dvaceti na osmdesát procent dobijete auto za 27 minut, využijete-li 100kW rychlonabíjecího stojanu. Standardem je palubní AC nabíječka o 11 kW, s níž baterku dobijete do plna za necelých šest hodin, tedy bezpečně přes noc.
Šestistovka je k mání ve dvou výbavách – základní RED má 16″ ocelová kola, tempomat, LED reflektorové světlomety, sedmipalcové digibudíky nebo ambientní osvětlení interiéru. Vyšší La Prima obouvá lité osmnáctky, má adaptivní tempomat, vestavěnou navigaci, autonomní řízení druhé úrovně či 360stupňové parkovací senzory včetně zadní kamery. Jde mimochodem o první Fiat, jehož zavazadelník s objemem 360 litrů otevřete pohybem nohy pod nárazníkem.
Do konce ledna je novinka k mání v akčním ceníku od 799 900 Kč ve verzi RED, na vyšší výbavový stupeň si připravte 909 900 Kč. Tyto ceny platí do konce měsíce, standardní jsou pak o 90, respektive 110 tisíc korun vyšší. S dnešní slevou je šestistovka jedním z nejdostupnějších elektroaut v dané třídě. Však třeba Peugeot 2008, s nímž Italka sdílí techniku, stojí po slevě skoro o sto tisíc víc!