Hlavní obsah

Fešák z Paříže má české ceny: Peugeot 3008 koupíte za cenu Karoqu, na levnější spalováky si ale ještě počkáme

Foto: Peugeot

První vlaštovka nové éry Peugeotu postavená na fungl nové platformě už má svoje české ceny, přičemž základní je podobná té, jakou zaplatíte za slušné vybavený, ale technicky zaostalejší Karoq od Škodovky. Zbrusu nová 3008 je navíc nesmírně šmrncovní, takže na silnici jen září.

Článek

Úplně nový Peugeot 3008 je nositelem rovněž zbrusu nové platformy koncernu Stellantis, která umožňuje zástavbu elektrických i spalovacích pohonných jednotek. Vůz má navíc novou generaci pracoviště řidiče nazvaného i-Cockpit, což je jeden ze silných prodejních argumentů značky, tedy pokud vám kokpit sedne.

Jak vozidlo jezdí, jste se mohli dočíst v našich prvních dojmech, nicméně nyní české zastoupení francouzské automobilky odhalilo lokální ceny a složení výbav. Máme dobrou zprávu, mimo elektřiny auto koupíte i se spalovacím motorem, a to za cenu lepší Škody Karoq.

Model se v Česku nabízí jen ve dvou stupních výbavy, a to Allure a GT, což je zákaznicky daleko přehlednější než v minulosti.

Foto: Peugeot

Vůz nabízí dva výbavové stupně, a to Allure a GT.

Mezi hlavní prvky základu Allure patří mimo armády bezpečnostních prvků také zadní parkovací kamera a senzory, LED světla, panoramatický i-Cockpit, digitální dvouzónová klima, bezklíčový vstup i start, elektricky ovládaná boční okna, zpětná zrcátka s bočním osvětlením, fotochromatické středové zrcátko, sedadlo řidiče se zdravotním certifikátem, příprava pro tažné zařízení, bezdrátový Apple CarPlay / Android Auto nebo třeba hliníková 19palcová kola.

Základ můžete mít buď s 48V mild-hybridním tříválcem 1,2 litru (136 koní) a šestirychlostním automatem za 749 000 Kč, anebo si za 1 119 000 Kč pořídit elektrickou variantu s výkonem 210 koní, akumulátorem o kapacitě 73 kWh a dojezdem až 520 km, což je dojezd platný pro výbavy Allure i GT.

Foto: Peugeot

Peugeot 3008 přichází na český trh rovnou s akčními slevami.

K autu si můžete ještě připlatit za paket 3D online navigace za 25 000 Kč nebo paket s jízdními režimy pro provoz mimo silnice a vyhřívaným čelním sklem za 15 000 Kč. Vhod pak přijde i paket s adaptivním tempomatem, hlídáním provozu vzadu při couvání, automatickým přepínáním dálkových světel, 360stupňovým parkovacím systémem, vyhřívaným volantem a monitoringem slepého úhlu. To vše za 40 000 Kč.

Nejvyšší výbava GT pak navíc přidává oproti Allure adaptivní tempomat, zadní parkovací kameru s ostřikovačem a senzory vpředu i vzadu, adaptivní LED světla s automatickým přepínáním, pokročilý zakřivený i-Cockpit, vyhřívaný volant, bezdotykové ovládání dveří kufru, fotochromatické středové zrcátko bez rámečku, bezdrátové nabíjení mobilů, online 3D navigaci, sportovní pedály i bodykit a 20palcové liťáky.

Foto: Peugeot

S novou 3008 se představila i panoramatická verze pracoviště řidiče i-Cockpit.

K dispozici je opět zážehový 136koňový hybridní tříválec 1,2 litru a samočinný šestikvalt za 859 000 Kč, případně plně elektrická varianta o 210 koních s cenou 1 239 000 Kč.

V příplatcích se znovu objevuje paket s jízdními režimy mimo silnice s vyhřívaným čelním sklem za 15 000 Kč, paket s asistenčními systémy, 360stupňovým parkovacím systémem a poloautonomní jízdou druhé úrovně za 45 000 Kč nebo paket s prémiovým audiem, prosklenou střechou a dalšími prvky za 60 000 Kč.

Foto: Peugeot

Vůz startuje jako elektrický a hybridní, další varianty přijdou později.

Na výběr máte ze šesti laků (světle i tmavě modrý, světle i tmavě šedý, bílý, černý), kdy mimo světlé modré stojí ostatní 18 000 Kč, a po dvou čalouněních pro každou výbavu. Tažné zařízení je poté za 20 000 Kč. Na SUV máte standardně garanci 5 let nebo 60 000 km, zatímco na trakční baterii 8 let nebo 160 000 km.

V průběhu roku se ještě objeví plug-in hybridní model, elektrický model se dvěma elektromotory, ale také maratonská verze s jedním elektromotorem a větší baterií (98 kWh) s prodlouženým dojezdem (přes 700 km). Především se ale můžeme těšit na čistě spalovací motory, které dorazí ještě letos.

Co říkáte na české ceny Peugeotu 3008?
Vypadá to dobře, asi si pro něj půjdu.
5,2 %
Zajímavé, ale čekám na spalovací motory.
60,6 %
To jde mimo mě.
34,2 %
Celkem hlasovalo 976 čtenářů.
Načítám