Článek
Úplně nový Peugeot 3008 je nositelem rovněž zbrusu nové platformy koncernu Stellantis, která umožňuje zástavbu elektrických i spalovacích pohonných jednotek. Vůz má navíc novou generaci pracoviště řidiče nazvaného i-Cockpit, což je jeden ze silných prodejních argumentů značky, tedy pokud vám kokpit sedne.
Jak vozidlo jezdí, jste se mohli dočíst v našich prvních dojmech, nicméně nyní české zastoupení francouzské automobilky odhalilo lokální ceny a složení výbav. Máme dobrou zprávu, mimo elektřiny auto koupíte i se spalovacím motorem, a to za cenu lepší Škody Karoq.
Model se v Česku nabízí jen ve dvou stupních výbavy, a to Allure a GT, což je zákaznicky daleko přehlednější než v minulosti.
Mezi hlavní prvky základu Allure patří mimo armády bezpečnostních prvků také zadní parkovací kamera a senzory, LED světla, panoramatický i-Cockpit, digitální dvouzónová klima, bezklíčový vstup i start, elektricky ovládaná boční okna, zpětná zrcátka s bočním osvětlením, fotochromatické středové zrcátko, sedadlo řidiče se zdravotním certifikátem, příprava pro tažné zařízení, bezdrátový Apple CarPlay / Android Auto nebo třeba hliníková 19palcová kola.
Základ můžete mít buď s 48V mild-hybridním tříválcem 1,2 litru (136 koní) a šestirychlostním automatem za 749 000 Kč, anebo si za 1 119 000 Kč pořídit elektrickou variantu s výkonem 210 koní, akumulátorem o kapacitě 73 kWh a dojezdem až 520 km, což je dojezd platný pro výbavy Allure i GT.
K autu si můžete ještě připlatit za paket 3D online navigace za 25 000 Kč nebo paket s jízdními režimy pro provoz mimo silnice a vyhřívaným čelním sklem za 15 000 Kč. Vhod pak přijde i paket s adaptivním tempomatem, hlídáním provozu vzadu při couvání, automatickým přepínáním dálkových světel, 360stupňovým parkovacím systémem, vyhřívaným volantem a monitoringem slepého úhlu. To vše za 40 000 Kč.
Nejvyšší výbava GT pak navíc přidává oproti Allure adaptivní tempomat, zadní parkovací kameru s ostřikovačem a senzory vpředu i vzadu, adaptivní LED světla s automatickým přepínáním, pokročilý zakřivený i-Cockpit, vyhřívaný volant, bezdotykové ovládání dveří kufru, fotochromatické středové zrcátko bez rámečku, bezdrátové nabíjení mobilů, online 3D navigaci, sportovní pedály i bodykit a 20palcové liťáky.
K dispozici je opět zážehový 136koňový hybridní tříválec 1,2 litru a samočinný šestikvalt za 859 000 Kč, případně plně elektrická varianta o 210 koních s cenou 1 239 000 Kč.
V příplatcích se znovu objevuje paket s jízdními režimy mimo silnice s vyhřívaným čelním sklem za 15 000 Kč, paket s asistenčními systémy, 360stupňovým parkovacím systémem a poloautonomní jízdou druhé úrovně za 45 000 Kč nebo paket s prémiovým audiem, prosklenou střechou a dalšími prvky za 60 000 Kč.
Na výběr máte ze šesti laků (světle i tmavě modrý, světle i tmavě šedý, bílý, černý), kdy mimo světlé modré stojí ostatní 18 000 Kč, a po dvou čalouněních pro každou výbavu. Tažné zařízení je poté za 20 000 Kč. Na SUV máte standardně garanci 5 let nebo 60 000 km, zatímco na trakční baterii 8 let nebo 160 000 km.
V průběhu roku se ještě objeví plug-in hybridní model, elektrický model se dvěma elektromotory, ale také maratonská verze s jedním elektromotorem a větší baterií (98 kWh) s prodlouženým dojezdem (přes 700 km). Především se ale můžeme těšit na čistě spalovací motory, které dorazí ještě letos.