Hlavní obsah

Ferrari zažilo rekordní rok. Každý zaměstnanec dostane za odměnu přes 300 000 Kč

Foto: Ferrari

K exkluzivním značkám, které v roce 2022 slavily prodejní úspěch, se řadí i Ferrari

Italský výrobce exkluzivních sportovních vozů nás chvíli napínal – lidé z Maranella zveřejnili výsledky ze svého finančního oddělení jako jedni z posledních. Rozhodně to však nebylo proto, že by se neměli čím chlubit, naopak. Rok 2022 byl totiž pro Ferrari rekordní díky více než 13 tisícům prodaných vozů.

Článek

Ferrari prodalo konkrétně 13 221 aut, abychom byli zcela přesní. Automobilka se sídlem v italském Maranellu zaznamenala rekordní rok, a dokonce si oproti tomu předloňskému polepšila o 2 066 prodaných vozů. Rekordy italský výrobce trhal i z hlediska tržeb – čistý zisk 939 milionů eur (cca 22,5 miliardy korun) je rovněž rekordním milníkem.

Nejvíce vozů se vzpínajícím se koněm ve znaku našlo nový domov v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky. Jen na tomto území našlo nový domov celkem 5 958 maranellských vozů. Do oblasti Severní a Jižní Ameriky zavítalo 3 447 vozů Ferrari, tedy o 616 více, než kolik jich bylo v roce 2021.

Foto: Ferrari

Ferrari krom prodeje běžných sériových vozů těží také z prodeje malosériových limitovaných edic, k nimž patří třeba krásný typ SP48 Unica

Celkový obrat automobilky činil v roce 2022 téměř 5,1 miliardy eur (cca 122 miliard Kč), což je oproti předešlému roku 19% nárůst. Z celkového obratu připadlo 4,341 miliardy eur (cca 104 miliard Kč) na samotný prodej vozů a náhradních dílů.

Foto: Ferrari

Nedávno představený typ Purosangue hlásí vyprodáno na dva roky dopředu

Sponzorství, reklama a prodej ostatních produktů pak udělaly obrat nezanedbatelných 479 milionů eur (cca 11,5 miliardy Kč) a dokazuje to, že Ferrari už zdaleka není pouze výrobcem automobilů.

Obří odměna pro zaměstnance

Finanční úspěch firmy však pocítí i zaměstnanci automobilky – každý z přibližně 5 000 pracovníků si přijde na odměnu 13 500 eur (cca 324 000 Kč). Není to přitom jejich první odměna, za dosažení rekordních výsledků dostali peníze navíc i rok předtím, letos je to ovšem o více než 12 % více.

Lidé z Maranella však jen stěží usnou na vavřínech – už teď se pracuje na otevřené verzi grand toureru Roma a v průběhu roku 2023 se má představit i nový model s V12 uloženým za přední nápravou, patrně poslední svého druhu, který by nahradil současný typ 812.

Kromě toho automobilka slibuje v roce 2025 svůj první čistě elektrický model, v horizontu zhruba tří let by se údajně měl představit nový supersportovní model, který by kráčel ve šlépějích typu LaFerrari SF90 Stradale.

Do roku 2026 má na trh kromě doposud nejnověji představeného modelu Purosangue vstoupit až 14 (!) dalších modelů. Ve svých prognózách Ferrari uvádí, že do té doby bude pouhých 40 % modelů pohánět čistě spalovací motor, 55 % z nich má mít hybridní pohon a zbylých 5 % má připadat na čistě elektrické modely se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Načítám