Článek
Nová éra začíná, jeden z nejočekávanějších italských hřebců pro novou budoucnost Ferrari je na světě. Slavná značka z Maranella odhaluje budoucím zákazníkům i pravověrným nadšencům nejžhavější novinku, o jaké se mluví snad všude. Netrpělivě očekávané Ferrari Purosangue se definitivně představuje a Ferrari vstupuje na vzkvétající trh s luxusními SUV.
Už v minulosti nám Ferrari ujasnilo, že jméno „Purosangue“ je „Plnokrevník“ a přísahalo, že první praktičtější model v pětasedmdesátileté historii továrny bude opravdovým Ferrari. A pravdou je, že vyvinout odpovídající vůz a neznevážit celou legendární značku musel být pro inženýry i manažery náročný úkol. A výsledkem jejich úsilí je jedno z nejzajímavějších Ferrari posledních let.
Nové Ferrari Purosangue je prvním FUV (Ferrari Utility Vehicle) a generální ředitel Benedetto Vigna doplňuje, že značka jej nepojmenovává SUV. Vždyť v minulosti slíbila, že nic jako SUV nepřipravuje. A v reálném světě má Purosangue mnohem blíže k tradičním luxusním dvanáctiválcovým GT značky než SUV, protože jej vyvinuli jako větší a praktičtější sportovní auto.
Nejprve se podívejte, jak vypadá. Od chvíle, kdy se Ferrari rozešlo s dřívějším dvorním návrhářským studiem Pininfarina a začalo si vytvářet design tzv. „in house“, je nejnovější Purosangue jedním z nejúžasnějších moderních Ferrari. Čistá elegance nevyvolává zbytečnou agresivitu, linie jsou dokonalé, a protože se inženýři věnovali aerodynamice, ani nepotřebují zadní stěrač. Zadní sklo se čistí prouděním vzduchu.
Vývojová oddělení se navíc spojila, aby zachovala aerodynamiku blízkou kupé a získala co největší vnitřní prostor. Luxusní interiér je pouze čtyřmístný, se skořepinovými sedadly v obou řadách. Na praktičtější zadní lavici nebo třetí řadu rovnou zapomeňte. V Itálii preferují exkluzivní vzhled a zážitek z řízení před rodinnou praktičností. Zavazadelník o objemu 473 litrů vám pak vystačí na příjemnou dovolenou v Monaku.
Moderní architektura interiéru se inspiruje zběsile rychlým supersportem SF90 Stradale. Symetrická palubní deska zaujme tradičním přístrojovým štítem před řidičem i nezvyklou obrazovkou infotainmentu před spolujezdcem. S nejmodernějšími trendy má Purosangue minimum fyzických tlačítek a automobilka připomíná udržitelné a recyklované materiály, doplňující luxusnější karbon, alcantaru nebo kůži.
Ferrari Purosangue zakládá na nově navrženém skeletu karoserie, kombinujícím hliník a vysokopevnostní ocel s uhlíkovými vlákny. To nejlepší však najdete pod kapotou – plnotučnou dvanáctiválcovou nirvánu. Srdcem Purosangue je vysokootáčková atmosférická 6,5litrová V12 s maximálním výkonem 725 koní při 7 750 ot./min a nejvyšším točivým momentem 716 Nm. Dvanáctiválec vám dovolí až 8 250 otáček za minutu a je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou F1-DCT.
U Ferrari nezapomínají na puristický zážitek z rychlé jízdy a Purosangue naladili doslova jako další supersport. Vzadu umístěná převodovka napomáhá rozložení suché hmotnosti 2 033 kilogramů mezi přední a zadní nápravu v poměru 49:51. Obrovskou práci pak odvádí i pohon všech kol a nejmodernější aktivní podvozek, protože Ferrari pro Purosangue vyvinulo úplně nový systém pro spolehlivé filtrování nerovností i solidní ovladatelnost a stabilitu v zatáčkách.
A jaká jsou čísla? Ferrari Purosangue slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, z 0 na 200 km/h za pouhých 10,6 sekundy a maximální rychlost 310 km/h. Je tedy rychlejší než hlavní konkurent Lamborghini Urus, ale současně bude i dražší. A bude vážně drahé!
Ferrari zatím nezveřejnilo oficiální cenu, ale v zákulisí se mluví i základní částce od 390 000 eur, tedy přibližně 9,5 milionu korun. První zákazníci se svých Purosangue dočkají už začátkem následujícího roku. Nepotvrzené informace navíc uvádějí, že do Česka zamíří několik desítek kusů.