Článek
Abychom byli přesní, jméno novinky formálně zní Ferrari 12Cilindri, Italové by ale řekli právě „dodici cilindri“. A to znamená „dvanáct válců“. Ano, v Maranellu jednoduše vybrali název podle počtu válců pohonné jednotky nového modelu. Znovu se ukazuje, že v italštině zní snad všechno dobře…
Ferrari samozřejmě tvrdí, že jménem chce oslavit samotnou přítomnost dvanáctiválce pod přední kapotou. Vlastně to chápeme a jsme všemi deseti pro. V dnešní době si totiž použití mocné V12 s 6,5litrovým objemem zasluhuje uznání, zvlášť v atmosférické a především neelektrifikované podobě - i když se objevuje v exkluzivním a drahém autě.
Italská automobilka ostatně přiznává, že měla dost práce s tím, aby motor splňoval nejen emisní požadavky, ale především hlukové limity. Akustický projev výfuku se musel vejít do 72 dB. I tak ale jistě bude znít skvěle.
A co výkon? Ferrari uvádí maximálních 830 koní v - podržte se - 9 250 otáčkách za minutu! Dvanáctiválec přitom umí točit až 9 500 otáček. „Krouťák“ pak dosahuje 678 Nm při 7 250 ot./min. Motor doplňuje 8stupňová automatická převodovka.
Z nuly na sto 12Cilindri akceleruje za 2,9 sekundy, z klidu na 200 km/h za pouhých 7,9 s. Maximálka činí 340 km/h. Tato čísla platí pro kupé, v plánu je ovšem také otevřený Spider, který je drobet pomalejší. Z klidu na 200 km/h zrychluje za 8,2 sekundy.
Ferrari vůz pochopitelně vybavilo moderní technikou, která zahrnuje aktivní aerodynamiku, natáčení kol zadní nápravy nebo brzdy brake-by-wire. Vnitřek zaujme hlavně displejem pro spolujezdce, všimněte si ale také obrazovky uprostřed palubní desky a absence velkého počtu tlačítek. Tento displej bude sloužit k ovládání většiny palubních funkcí.
Ferrari pro 4 733 milimetrů dlouhé 12Cilindri udává suchou hmotnost 1 560 kilogramů. A jestli vás zajímá i praktičnost, pak vězte, že novinka dostala 270litrový zavazadlový prostor.
Nové dvanáctiválcové Ferrari italská automobilka prodává za cenu od 395 000 eur, což je v přepočtu asi 9,9 milionu korun. Otevřený Spider je ještě o něco dražší, stojí nejméně 435 000 eur, tedy zhruba 10,8 milionu korun.