Článek
Italská automobilka k tomu nevydala žádnou tiskovou zprávu, žádné prohlášení a prodejci jen krčí rameny. Oba dva modely s motorem uprostřed přitom patřily mezi bestsellery Ferrari a slušně se prodával i dvanáctiválcový model 812 Superfast s výkonem 800 koní a mimořádně schopným podvozkem, který se povedlo velmi dobře nakalibrovat se všemi elektronickými pomocníky. Všechna tři auta byla radost řídit. BYLA…
Podle všeho je důvodem k ukončení výroby vyčerpání výrobních kvót. Ferrari sice u většiny mainstreamových modelů neuvádí, kolik aut může, chce nebo plánuje vyrobit, ale generální ředitel Ferrari, Benedetto Vigna, minulý měsíc rozhovoru pro Automotive News Europe řekl, že „společnost má nejtlustší knihu objednávek ve své historii“. A pak dodal, že mají pokryté objednávky až do roku 2023. Jinými slovy – nestíháme vyrábět, máme plné kapacity, a tak tedy nebudeme brát nové objednávky.
Přitom je zajímavé, že jen loni prodalo Ferrari v Evropě 792 kusů F8, což představuje více než třetinu celkových prodejů Ferrari (5 072 kusů). Mezi novými majiteli F8 si pětapadesát procent vybralo Tributo a pětačtyřicet procent Spider. Trh tedy je.
Jacopo Marcon, produktový manažer značky, potvrdil, že F8 už není na stránkách, ale taky řekl, že výroba auta s motorem uprostřed bude pokračovat. To znamená, že pokud si tedy budete chtít objednat Ferrari podobné koncepce, budete muset zvolit 296 GTB. Přitom automobilka ještě před pár měsíci tvrdila, že nejde o náhradu za sérii F8. Ať tak či onak, sluší se zmínit, že 269 GTB s šestiválcem a hybridním pohonem je silnější než osmiválec Twin-turbo.
Přeplňovaná V8 je přitom stále k dispozici v levnějších modelech Portofino a Roma, ale obě dvě auta mají motor uprostřed. Je taky součástí hybridního pohonného ústrojí vlajkových lodí SF90 Stradale a Spider, kde mu dělají společnost hned tři elektromotory.
Co se 812 Superfast týče, tak i ta zmizela z nabídky Ferrari a zůstal jen model GTS, ale i to se rychle změní. Ferrari tak přestane vyrábět atmosféricky plněné dvanáctiválce. Oficiálně si ho zkrátka neobjednáte. „V současné době se neplánuje opětovné zavedení objednávek na tyto vozy a ani nejsme schopni poskytnout podrobnosti o harmonogramu výroby,“ řekl Marcon a dodal, že Ferrari ale samozřejmě vyrobí všechny objednané vozy a že jejich výroba a předání se konzultuje již s konkrétními zákazníky.
Uvidíme, jak s výrobou a kvótami zamává plánovaná premiéra první SUV s koněm ve znaku!