Článek
Automobilová šlechta v podobě luxusních či sportovních značek pro své vážené klienty dovede připravit model na míru a obvykle nevznikne více než jeden nebo dva automobily za rok. Je to případ Lamborghini, McLarenu, Bugatti a nebo právě italského Ferrari. Posledním přírůstkem do elitního klubu je dvanáctiválcový model BR20, který vznikl v rámci programu Special Project.
Základ tvoří dnes již nevyráběné GTC4Lusso. A nešlo jen o pár kosmetických úprav, budoucí majitel si vysnil auto s moderní technikou, které ale odkazuje na 50. a 60. léta (modely 410 Superamerica a 500 Superfast). Výchozí model tak přišel o zadní sedačky, a konstruktéři tak mohli výrazně upravit linii střechy a více sklonit záď. Výsledek samozřejmě není tak retrospektivní, jak by asi bylo záhodno, za pozornost ale stojí.
Nový unikátní fastback je navíc o 76 mm delší než výchozí provedení, má čtveřici koncovek výfuku integrovanou do zadního difuzoru a nový spoiler. Přední část se opticky rozšířila, změn je zde ovšem méně než u zadních partií.
Uvnitř vozu pak vidíte krásnou hnědou kůži, nově zde přibylo dubové obložení. Ostatní prvky jsou totožné s výchozím modelem. O výkonu se Ferrari nerozpovídalo, atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru tak patrně produkuje stejných 507 kW (690 koní) a 700 newtonmetrů jako u výchozího provedení.
Síla motoru se skrz sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou přenáší na všechna čtyři kola. Původní provedení zvládalo zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,4 sekundy a jeho nejvyšší rychlost činila 335 km/h. Dovolujeme si předpokládat, že u nového BR20 to bude podobné.
Prodejní cenu Ferrari u těchto zakázkových vozů nekomentuje, řádově jde o desítky milionů korun.