Článek
Zajímavé je, že hodnota akcií Ferrari má na milánské burze vyšší hodnotu než celý koncern Stellantis. Než se koncern Fiat Chrysler Automobiles spojil s výrobci Citroën, Peugeot a Opel, čímž vznikla čtvrtá největší značka na světě Stellantis, vlastnil také automobilku Ferrari. V roce 2015 však značku ze svého portfolia vyčlenil a akcie Ferrari byly nabídnuty na newyorské a milánské burze.
Od té doby stoupla hodnota akcií tradiční italské automobilky o 34 %, aktuální hodnota firmy je 54 miliard dolarů (asi 1,2 bilionu korun) - tím pádem jde o hodnotnější značku než v případě koncernu Stellantis, jehož hodnota je aktuálně 51,5 miliardy dolarů (nějakých 1,1 bilionu korun).
Když Ferrari vstoupilo před osmi lety na trh, cena akcie činila pouze 52 dolarů (zhruba 1100 Kč), ovšem dnes už je to celých 296 dolarů (přibližně 6500 Kč). Je vysoce pravděpodobné, že tento trend bude i nadále pokračovat – v roce 2022 firma prodala historicky rekordních 13 221 vozů, což je o dva tisíce víc než v roce předešlém.
I čistý zisk postupně roste – ten v roce 2021 činil 909 milionů dolarů (asi 20 miliard korun), v roce 2022 už to však byla téměř přesně 1 miliarda dolarů (přibližně 22 miliard Kč). Prognózy ekonomů značky Ferrari jsou optimistické i v dlouhodobějším horizontu, neboť už během prvního kvartálu letošního roku Ferrari prodalo celkem 3457 vozů (nárůst 9,7 procenta v porovnání s loňským rokem).
Automobilka odhaduje, že roční obrat by měl stoupnout až na celých 6,2 miliardy dolarů (134,6 miliardy Kč), dá se tedy předpokládat že i čistý zisk nadále poroste. S největší pravděpodobností Ferrari neostrouhá ani v budoucnu, maranellské objednávkové knihy hlásí plno nejméně na dva roky dopředu.
I přesto Maranello plánuje představit ještě během tohoto roku tři nové modely – čistě okruhovou verzi supersportu SF90 a poté nástupce superrychlého Gran Toureru 812. Charakter třetího slíbeného modelu prozatím zůstává záhadou.