Článek
Podle amerického zastoupení BMW je poptávka po nové plug-in hybridní M5 vyšší, než se původně předpokládalo. A to rovnou v obou karosářských variantách. V zámoří jsou překvapeni především zvýšeným zájmem o nadupaný kombík.
Původně totiž odhadovali, že sedanů se prodají zhruba dvě třetiny a zbytek budou kombíky (u BMW pojmenované Touring). Jenže v současné chvíli je to zhruba padesát na padesát.
A není to tak, že by kombík na sedanu parazitoval. „Z počátku jsme viděli zvýšenou poptávku po sedanu, tak jsme navýšili výrobu. Jenže poptávka po provedení Touring je ještě vyšší,“ prozrazuje Sylvia Neubauer, viceprezidentka BMW zaměřená na „em-kové“ vozy.

Američané em-pětku kupují jako teplé housky…
BMW se zatím nepochlubilo konkrétními čísly, ale zvýšený zájem automobilku pochopitelně těší. A to navzdory kontroverznímu přijetí nové M5 ze strany petrolheadů, kteří pohotovostní hmotnost auta považují za špatný vtip.
Jen připomeňme, že plug-in hybridní technika BMW M5 kombinuje osmiválec s elektromotorem a dohromady dodávají 727 koňských sil a 1 000 newtonmetrů točivého momentu! Auto je na stovce za 3,6 sekundy a maximální rychlost vás utne na 305 km/h. Všechna ta technika navíc ale něco váží, a tak se pohotovostní hmotnost zastavila na hodnotě 2 435 kg. V případě kombíku je to ještě o 40 kilo více.
Řada novinářů strhala novinku po jediné zkušenosti a pár kilometrech jízdy. Kdo si ale dal tu práci a s novým BMW M5 se svezl intenzivněji, za různých jízdních podmínek a situací, ten nakonec říká, že auto jako celek dává smysl. A evidentně si to myslí i zákazníci, protože američtí dealeři nestíhají objednávat…