Hlavní obsah

Fabia má zaděláno na problém. Ještě letos dorazí na český trh modernější soupeř slibující mnohem lepší cenu

Foto: MG

Na nejlevnější Škodu Fabia dnes musíte mít naspořeno skoro 400 000 Kč. Nový britsko-čínský konkurent ze stáje MG nyní sice stojí víc, ještě před koncem roku se ale rozložení sil dramaticky změní. Hybridní techniku totiž doplní klasický benzin.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Škodovka v polovině srpna aktualizovala ceník současné generace Fabie, kterou dnes s 80koňovou atmosférou 1.0 MPI pořídíte od 364 900 Kč v akční verzi 130 let, respektive za 399 900 Kč se standardním ceníkem. Příjezd nového MG3 tak Mladoboleslavské zatím nemusel příliš vzrušovat, to totiž v nejlevnější verzi stojí 489 900 Kč. Jenže…

„Trojka“ byla před pár dny uvedena na český trh coby full-hybrid (takový pohon Škodovka nenabízí) s výkonem 195 koní a spotřebou 4,4 l / 100 km. Jde o sofistikovaný kus techniky se čtyřválcovou patnáctistovkou (většina konkurentů sází na tříválec), pořádným 136koňovým elektromotorem, velkou baterkou a nevšední třístupňovou převodovkou.

S cenou lehce pod půlmilionem by se Fabia nejspíš nemusela o nic strachovat. MG3 však ještě letos dorazí na český trh s ryze benzinovým motorem. A tady to začíná být zajímavé. Nejlevnější model MG – crossover ZS – se nabízí s atmosférickou patnáctistovkou nebo přeplňovaným litrem. A stojí od 399 900 Kč, tedy stejně jako dnes „neakční“ Fabia. Nová „trojka“ je menší, a logicky by tedy měla být ještě dostupnější.

Foto: MG

MG3 vypadá jako normální auto. Zvenčí i uvnitř.

Podrobnosti o technice i konkrétní cenovce zatím zůstávají tajemstvím. Podle našich odhadů by se benzinové MG3 mělo usadit někde mezi Fabií a dalším soupeřem – Hyundaiem i20. Ten normálně stojí stejně jako Fabia, v akci jej teď ale můžete koupit za 359 990 Kč. Naším skromným tipem je cenovka 370 000 Kč, ale nechme se překvapit…

Ono je totiž MG3 už v základu velmi dobře vybavené. Vstupní verze Essential má digitální přístrojový štít, 10,25″ dotykovou obrazovku multimédií s navigací, zadní parkovací senzory i kameru, adaptivní tempomat nebo konektivitu Apple CarPlay a Android Auto. My bychom sáhli po vyšší výbavě Emotion, která už zahrnuje 16″ kola z lehkých slitin, automaticky sklopná zrcátka i startovací tlačítko. Nejnáročnější pak uspokojí výbava Exclusive s bezklíčovým přístupem, vyhříváním volantu a sedaček nebo 360stupňovou kamerou.

Benzinové MG3 se má na českém trhu představit před koncem letošního roku. A protože je polovina srpna, do slavnostní premiéry a odhalení dalších detailů už nezbývá mnoho času. Jsme zvědaví, jak se britsko-čínské značce povede zamíchat kartami. S ostatními modely se jí to zatím celkem daří.

Zajímalo by vás benzinové MG3?
Tak na tohle si počkám!
55 %
Jen jestli bude levnější než konkurence.
7,3 %
Hybridní mě láká víc.
5,6 %
Čínu nechci, raději půjdu ke konkurenci.
32,1 %
Celkem hlasovalo 4965 čtenářů.
Načítám