Hlavní obsah

Tři horké novinky Toyoty pro tři nejdůležitější elektrifikované segmenty

Foto: Toyota

Hned tři čistě elektrické novinky, tři různě velká SUV, představila Toyota na tradičním Kenshiki Foru v Bruselu. Pojďme si je představit detailněji.

Článek

Toyota pokračuje ve své (zatím velmi vlažné) elektromobilní ofenzivě. Před rokem slíbila šest nových elektrických aut do roku 2026 a tři z nich nám představila už nyní, další tři kousky budou rychle následovat.

Foto: Toyota

Tři elektrické novinky značky Toyota: modernizovaná bZ4X a nová SUV C-HR+ a Urban Cruiser. Které se vám líbí nejvíc?

bZ4X

Už když se bZ4X, první čistě elektrický model značky Toyota, v roce 2022poprvé představil veřejnosti, nepatřil k technologické špičce na trhu – a nyní, o tři roky později, je jeho pozice ještě složitější. Právě proto přichází Toyoty s důkladnou modernizací, která se neomezuje jen na facelift přídě s typickými světly.

Mnohem důležitější změny se odehrály uvnitř. Nové bZ4X stojí na vylepšené platformě eTNGA 2.0 a díky tomu může nabízet hned dvě velikosti baterie – lacinější s kapacitou 57,7 kWh a maratonskou o kapacitě 73,1 kWh (dříve byla pouze jediná s kapacitou 71 kWh) umožňující dojezd 573 km, tedy skoro o 100 km delší než dříve.

Foto: Toyota

Modernizované bZ4X prokouklo, ale daleko víc šlo o změny pod kapotou.

Výrazně poskočil také dostupný výkon. Základní předokolka s menší baterií má sice jen 167 koní (což ale do města a okolí bude stačit), verze s větší baterií však disponuje výkonem 224 k (předokolka), resp. 343 k (čtyřkolka). Oproti 204 koním původní varianty jde o výrazný posun, díky kterému bZ4X utáhne na kouli až dvojnásobně těžký náklad (konkrétně 1 500 kg).

Foto: Toyota

Důkladným vylepšením prošel také interiér, má přepracovaný přístrojový štít, nový infotainment a šikovné poličky s indukčním nabíjením telefonu.

Další bolístkou bZ4X bylo nabíjení, i to se však významně zrychlilo. Tedy maximální výkon DC 150 kW zůstává stejný, ale díky novému systému předehřívání/chlazení baterie se výrazně zlepšila nabíjecí křivka – vyšší nabíjecí výkon by tak měl být dostupný po delší dobu. Pro nejvyšší výbavu Executive bude navíc nově dostupná palubní AC nabíječka s výkonem 22 kW. Nic se však nezměnilo na výjimečné záruce, kterou Toyota na své baterie dává – 10 let nebo 1 milion kilometrů, aniž by kapacita klesla pod 70 %.

Foto: Toyota

Modernizovaná bZ4X konečně umí plánovat trasy i s nabíjením, systém předehřívání/ochlazování baterie navíc zajistí ideální teplotu pro nabíjení.

Toyota také vylepšila interiér, zpřehlednila digitální přístrojový panel a integrovala nový 14palcový infotainment, který by už konečně měl umět efektivně plánovat trasy včetně nabíjení po cestě. Inženýři také zapracovali na komponentách zavěšení a celkového naladění podvozku, takže by se s bZ4X mělo snáz žít a lépe jezdit. Těšit se na něj můžete už letos na podzim.

Urban Cruiser

Na konci roku také na trh dorazí Urban Cruiser, kompaktní městský crossover vyvinutý spolu se Suzuki (jejich verze se jmenuje e Vitara). Díky rozvoru 2 700 mm nabízí dostatek prostoru nejen vpředu, ale také na zadních sedadlech (vážně se sem pohodlně usadí i dospělák), která lze posouvat i sklápět.

Foto: Toyota

Urban Cruiser je kompaktní elektrický sympaťák…

Před řidičem se ve velké černé ploše ukrývá 10,25palcový informační displej a 10,1palcový dotykový infotainment s podporou Android Auto / Apple CarPlay a audiem JBL, chybět nesmí ani ambientní osvětlení s 12 měnitelnými barvami a balík jízdních asistentů zahrnující parkovací asistent s 360° kamerovým systémem.

Foto: Toyota

... akorát v interiéru je už dost znát rukopis Suzuki, které mělo z velké části na starosti vývoj (Toyota se postarala o elektrický pohon).

Základní verze s baterií o kapacitě 49 kWh ujede na jedno nabití nějakých 300 kilometrů (výkon 144 k), vyšší varianta díky kapacitě 61 kWh (výkon 174 k pro předokolku a 184 k pro čtyřkolku) dokáže najet až 400 km (resp. 350 km ve verzi s pohonem všech čtyř kol, základem je efektivnější předokolka). Obě mají cenově výhodnější LFP (lithium-železo-fosfát) chemii, přitom i na ně platí tovární záruka 10 let / 1 milion km.

C-HR+

Skutečným překvapením bylo ale představení modelu C-HR+, který se s délkou 4 520 mm přesně vejde mezi větší bZ4X (4,7 m) a menší Urban Cruiser (4,3 m). Staví na podobně progresivním designu současného C-HR, nabídne ale víc vnitřního prostoru (pohodlí pro čtyři dospělé a 416litrový kufr k tomu) a komfortu, přitom by mělo jezdit podobně dynamicky.

Foto: Toyota

Čistě elektrické C-HR+ má podobně progresivní design jako hybridní C-HR (proto ten název), také by mělo velmi dynamicky jezdit. Zvlášť ve vrcholné verzi s výkonem 343 koní a pohonem všech čtyř kol.

Vlastně ještě dynamičtěji, protože díky technice z modernizované bZ4X může nabídnout výkon až 343 koní kombinovaný s pohonem všech čtyř kol – díky tomu z klidu na stovku vystřelí za pouhých 5,2 sekundy. S baterií o kapacitě 77 kWh (a propracované aerodynamice) by přitom mělo dokázat najet až 600 km na jedno nabití (výkonem až 22 kW a 150 kW DC). I pro ni navíc platí záruka 10 let / 1 milion kilometrů.

Foto: Toyota

Kabina i technika C-HR+ je prakticky stejná jako u bZ4X.

Také kabina je s bZ4X naprosto shodná, takže se můžete těšit na menší informační displej přímo v zorném poli řidiče a centrální infotainment s 14palcovým dotykovým displejem a širokou online funkcionalitou a mobilní konektivitou. První kusy Toyota C-HR+ se do Evropy dostanou na počátku roku 2026.

Která nová elektrická Toyota se vám líbí nejvíc?
bZ4X
9,5 %
Urban Cruiser
7,5 %
C-HR+
83 %
Celkem hlasovalo 389 čtenářů.
Načítám