Hlavní obsah

Elektrický Renault Megane E-Tech zná své české ceny

Foto: Renault

Elektrifikace čeká na všechny a výjimkou není ani francouzská legenda nižší střední třídy – Renault Megane. Jeho parametry už jsme znali dříve, nyní ale víme, kdy dorazí na český trh a za kolik si ho budete moci pořídit.

Článek

Renault při elektrifikaci svého klíčového modelu Megane neponechal nic náhodě. Postavil ho na kompletně elektrickou platformu CMF-EV (s nejtenčím bateriovým balíkem na trhu), dal mu moderní design kombinující typické tvary hatchbacku s některými charakteristickými prvky crossoverů (vyšší posaz, vyšší linie oken) a dovnitř zakomponoval velmi digitální a konektivní interiér.

I přes všechnu tu modernost bude silnou stránkou elektrického Meganu jeho povědomost. Renault se totiž nevydal cestou futurismu (na rozdíl od největšího přímého konkurenta Volkswagenu ID.3), takže Megane E-Tech z venku i uvnitř stále připomíná svého konvenčního předchůdce, dokonce má i pohon předních kol (ID.3 je zadokolka). Nevýhodou tohoto pojetí je méně prostorný interiér, což pocítí především cestující na zadních sedadlech. Přesto by měl bez problémů zvládnout roli rodinného parťáka nebo pracovního nástroje.

Foto: Renault

Nejmodernější infotainment nabízí široké možnosti konektivity a online funkcionality včetně over-the-air updatů

Renault Megane E-Tech láká na velmi slušný dojezd 470 km s baterií o kapacitě 60 kWh (ID.3 se stejnou baterií ujede o 50 km méně), díky výkonu 220 koní a momentu 300 Nm by měl působit dost svižně (stovka za 7,3 sekundy) a jeho nečekaně nízká hmotnost kolem 1 650 kg by mu měla zaručit slušnou obratnost a nízkou spotřebu.

Foto: Renault

Elektrický Megane vypadá jako hatchback, ale některé designové prvky přejímá od crossoverů

K dispozici bude také městsky laděná verze s baterií o kapacitě 40 kWh (stále by měla ujet skoro 300 km na jediné nabití) a elektromotorem o výkonu 130 koní. Nabíjení by také nemělo zdržovat, obě verze se u AC nabíječky mohou nabíjet výkonem až 22 kW, u DC rychlonabíječky zvládá slabší verze výkon až 85 kW, ta silnější se může nabíjet výkonem až 130 kW.

EQUILIBRETECHNOICONIC
EV40 130HP890 000 Kč--
EV60 220 HP1 010 000 Kč1 085 000 Kč1 160 000 Kč

Samozřejmostí je kromě standardní záruky 5 let na vůz také záruka 8 let nebo 160 000 km na baterie. V ceně jsou také datové služby po dobu 5 let.

Ale nyní již k cenám. Díky slabší verzi se základní cenu Meganu E-Tech podařilo srazit pod 900 tisíc korun, což bude nejspíš odpovídat konkurenčnímu modelu ID.3 ve své nejlacinější verzi (až/pokud konečně dorazí na český trh). Silnější verze začíná na částce lehce přes milion korun, což znovu přibližně odpovídá ceníku ID.3 – ale má to jeden háček. České zastoupení sice zveřejnilo, že Megane E-Tech bude k dispozici ve třech úrovních výbavy, ale neodhalilo, jaké prvky budou obsahovat.

Na to si budeme muset počkat do konce ledna 2022. Následně 1. února vstoupí nový model do předprodeje, začátek prodejů spolu s doručením prvních aut přijde v květnu 2022.

Související témata:
Načítám