Hlavní obsah

Nejvýkonnější Škodovka v praktičtějším balení: Elektrický Enyaq RS iV nyní také jako SUV

Foto: Škoda Auto

Přivítejte novou Škodu Enyaq RS iV. V portfoliu tuzemské automobilky doplňuje stylovější Enyaq Coupé RS iV a budoucím majitelům nabízí vše, co česká značka poprvé představila už začátkem letošního roku. Dokonce i praktičtější varianta má stejnou charakteristickou barvu Mamba, systémový výkon 220 kW a nejvyšší dojezd přes 500 kilometrů.

Článek

Když se začátkem letošního roku odhalila nová stylovější Škoda Enyaq Coupé, největším lákadlem elegantnější novinky byla s vylepšenou aerodynamikou a o maličko delším dojezdem také nová vrcholná sportovní verze RS iV. Nejsilnější a nejdražší škodovka všech dob se až doposud vyráběla výhradně jako módní SUV-kupé, ale to se dnešním dnem změní. Rychlá elektrická Škoda Enyaq RS iV se oficiálně představuje i jako základní SUV.

A hned si nalijme čistého vína, protože praktičtější Enyaq RS iV se nijak zásadně neodlišuje od svého sourozence se stylovější siluetou oslavující kupé. Na nejnovější přírůstek do rodiny modelů značky, druhou čistě elektrickou škodovku, návrháři automobilky pochopitelně přenesli všechny charakteristické rysy první varianty RS iV. Dokonce i běžnější tradiční SUV se poprvé představuje v nepřehlédnutelném zeleném odstínu laku Mamba, stejně jako Enyaq Coupé RS iV letos v lednu.

Foto: Škoda Auto

Nová Škoda Enyaq RS iV standardně vyjíždí na 20" kolech. Za příplatek můžete sáhnout po větších 21" kolech, stejně tak po volitelné otevíratelné panoramatické střeše

Specifičtější design sportovního Enyaqu RS iV i u základního SUV doplňují standardní přední světlomety s technologií Matrix LED ve spojení s osobitou svítící přední maskou Crystal Face. Sportovnější vzhled současně návrháři zvýrazňují kontrastními doplňky v lesklé černé barvě, přičemž lišty okolo vzduchových clon Air Curtain na předním nárazníku mají u varianty RS tvar písmene E. Automobilka připomíná, že se sportovním podvozkem DCC je Enyaq RS iV snížen o 15 mm vpředu, 10 mm vzadu a dosahuje aerodynamického součinitele odporu vzduchu Cx 0,265.

A zřejmě není překvapením, že také interiér pokračuje ve stopách svého sourozence. Automobilka uvádí, že interiéru dominuje černá barva a volitelně si jej můžete lépe prosvětlit volitelnou otevíratelnou panoramatickou střechou. Enyaq RS iV disponuje prostorem pro až pět cestujících, má zavazadlový prostor se základním objemem 585 litrů a v základní výbavě mu nechybí ani LED ambientní osvětlení nebo třízónová automatická klimatizace.

Foto: Škoda Auto

Nejnovější Škoda Enyaq RS iV s tradičnější karoserií nese styling, jaký automobilka představila už se stylovější variantou Coupé RS iV

Zákazníci si mohou vybrat ze dvou exkluzivních interiérů. Prvním z nich je RS Lounge s černým čalouněním mikrovláknem Suedia a kontrastním prošíváním v limetkové barvě. Druhou volbou je balíček RS Suite s čalouněním černou kůži s šedým prošíváním, přičemž sedadla mají perforování pro jednoduché odvětrání. Všechny Enyaqy RS iV jsou vybaveny centrální 13" dotykovou obrazovkou infotainmentu, 5,3" digitálním přístrojovým štítem, head-up displejem s rozšířenou realitou a neustálým online připojením se službami Škoda Connect.

Technicky nová Škoda Enyaq RS iV vychází ze stylovějšího Enyaqu Coupé RS iV. Zakládá tedy na elektrické koncernové platformě MEB, přičemž díky dvěma elektromotorům s maximálním systémovým výkonem 220 kW a točivým momentem 460 Nm disponuje pohonem všech kol. Nejsilnější sériová škodovka všech dob umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a jezdí nejvyšší rychlostí 180 km/h. Jízdní dynamikou se obě karosářské varianty dokonale shodují.

Foto: Škoda Auto

Novinkou je funkce „Plug & Charge“, umožňující zahájit nabíjení na kompatibilních dobíjecích stanicích (uložených v aplikaci Powerpass) pouhým připojením nabíjecího kabelu. Identifikace vozu a vyúčtování za dobíjení přitom probíhají automaticky

Škoda Enyaq RS iV je standardně vybavena lithium-iontovým akumulátorem s kapacitou 82 kWh, uchovávajícím elektrickou energii pro maximální dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití v režimu WLTP. Elektrická architektura umožňuje nabíjení na stejnosměrných „rychlonabíječkách“ dobíjecím výkonem až 135 kW. Nabíjení na rychlonabíjecích stanicích tak z 10 na 80 procent kapacity baterie trvá pouhých 36 minut.

Mladoboleslavská automobilka s uvedením nejnovější varianty elektrického Enyaqu iV současně oznamuje, že v nejbližších dnech sjede z výroby už stotisící vůz. Spolu s elektromobily česká značka zákazníkům nabízí i domácí wallboxy pro pohodlné nabíjení i nabíjecí kartu Powerpass, kterou mohou používat v celé Evropě.

Načítám