Článek
Model ID.3 si u zákazníků získal hodně obliby, vysloužil si ale také výraznou kritiku. Volkswagen ho proto v návaznosti na odezvu od odborníků i zákazníků vylepšil ve všech směrech. Design, nabídku barev, technologie, vybavení i asistenční systémy. Jako jedno z mála zůstaly při starém rozměry – délka je stále 4,26 metru, šířka 1,81 metru a rozvor je i nadále 2,77 metru. Vůz se jen nepatrně snížil o 6 mm na celkových 1,56 metru.
Design
Z hlediska designu jsou tu mírné, leč četné změny. Bližší pohled odhaluje ostřeji řezaný přední nárazník a výraznější otvor pro chlazení, po stranách nárazníku vidíme aerodynamické „záclony“ pro lepší obtékání vzduchu. Přední kapota pak působí opticky delším dojmem, protože zpod okna zmizel černý plastový pruh.
Nové optiky se dočkala jak přední, tak i zadní světla, blinkry dostaly oblíbenou dynamickou grafiku. Litá kola mají nový aerodynamický tvar pro potlačení turbulencí v oblasti podběhů, vidíme tu i elegantní černou střechu se stříbrnými lemy, která vůz opticky snižuje. A přibyly i nové barvy laku.
Interiér
Právě na pojetí a zpracování kabiny se snesla největší kritika ID.3 a Volkswagen se snažil vzít si ji k srdci. S celkovou architekturou se mnoho dělat nedalo, takže tu pořád máme pidi informační displej před řidičem a 12palcový infotainment sdružující všechny informace a funkce. Tlačítka tu žádná nepřibyla, zůstala i mírně nešikovná (a nepodsvícená) dotyková lišta pod infotainmentem.
U Volkswagenu se alespoň zasnažili zvýšit kvalitu materiálů a zpracování kabiny, dokonce i povrch ovládacích prvků je z příjemnějšího materiálu pro lepší haptickou odezvu (ačkoliv jsme doufali, že z volantu zmizí úplně). Z jiného materiálu je i dveřní polstrování, kde se nachází lépe tvarované loketní opěrky.
Technologie
Změnami prošlo i hojně kritizované rozhraní infotainmentu, které má nyní být přehlednější a intuitivnější. Příjemnou atmosféru na palubě pomáhá navodit ambientní osvětlení s 10 předvolenými barvami. Z asistenčních systémů připomeňme adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruzích nebo parkovací asistent – ten má nově funkci paměti, takže zvládne sám domanévrovat na zvolené místo.
Zajímavostí je technologie V2X, která komunikuje s ostatními vozidly v dosahu až 800 m, řidiči se tak včas dozví o případné uzavírce nebo havárii na cestě. Plánovač cest Electric Vehicle Route Planner potom navrhne nejrychlejší trasu nejen v závislosti na dopravní situaci, ale i s ohledem na stav baterie a případné nabíjení.
Technika
Elektromotor je i nadále uložen na zadní nápravě, výkon zůstává stejných 204 koní a 310 Nm točivého momentu. VW ID.3 Pro zrychluje z klidu na stovku za 7,3 sekundy, ID.3 Pro S trvá tato disciplína vzhledem k větší a těžší baterii 7,9 sekundy. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 160 km/h.
Dojezd měřený dle metodiky WLTP zůstává rovněž prakticky stejný – verze ID.3 Pro s 58kWh baterií zvládá až 426 km, ID.3 Pro S s větší 77kWh baterií ujede až 546 km. Verze Pro zvládne nabiti stejnosměrné nabití z 5 na 80 % za 35 minut při výkonu 120 kW, ID.3 Pro S tento cyklus zvládne za rovných 30 minut díky dobíjecímu výkonu 170 kW.
U zákazníků koncem roku
Německé stránky Volkswagenu uvádějí základní cenu 44 390 eur (cca 1 021 000 Kč), je tedy otázkou, zda se inovace projeví na české ceně a v jaké míře. Objednávky však VW přijímá už nyní a první vozy k majitelům dorazí koncem roku. Do nabídky se má v dohledné době zařadit dostupnější verze s menší baterií, ohledně uvedení na trh je však výrobce skoupý na slovo.