Hlavní obsah

Dvě turba, přes 700 koní a obrovské křídlo: Singer postavil další lahůdku

Foto: Singer Vehicle Design, Garáž.cz

Americká společnost Singer Vehicle Design představuje další parádní přestavbu Porsche 911. DLS Turbo je poctou jedné závodní legendě.

Článek

Tou je Porsche 934/5 ze sedmdesátých let, speciál odvozený od 911 (930) Turbo, který zjednodušeně řečeno vznikl zkřížením soutěžních typů 934 a 935 v počtu 10 exemplářů pro vytrvalostní závody pořádané severoamerickou organizací International Motor Sports Association (IMSA). Ale protože IMSA ještě před sezonou 1977 vozu účast v kláních skupiny 4 zakázala, Porsche se s 934/5 přesunulo do šampionátu SCCA Trans American. A tomu dominovalo, ovládlo 6 z 8 závodů a získalo dokonce titul. Jenže po protestu jednoho z jezdců (Ludwig Heimrath s Porsche 934) na konci sezony Porsche 934/5 o oficiální vítězství přišlo.

Právě tento speciál s neobvyklým příběhem tedy posloužil jako inspirace při vývoji Singeru DLS Turbo. A je to vidět na první pohled, novinka od závoďáku přebírá nápadný body kit se svalnatými boky, obrovským křídlem a řadou aerodynamických prvků. Pro zákazníky, kteří chtějí něco maličko decentnějšího – ale opravdu jen trochu – Singer nabízí vzhledově umírněnější provedení, orientované více pro použití na běžných silnicích. Majitelé ovšem nemusejí být na konkrétní verzi odkázáni navždy, hlavní aerodynamické díly si budou moci podle potřeby vyměnit. Panely karoserie obou variant jsou vyrobené z uhlíkových vláken.

Základem DLS Turbo je Porsche 911 generace 964, jež se vyráběla v letech 1989 až 1993. V Singeru německý sporťák odstrojí, zbaví ho interiéru a všech mechanických částí, až zůstane v podstatě jen ocelové šasi. To následně projde důkladnou renovací a zesílením.

Singer pro stavbu využívá také motor z Porsche 964. I ten je rozebrán až na blok, pečlivě „omlazen“ a následně upraven tak, aby poskytoval výrazně vyšší výkon. Americká společnost v případě 3,8litrového plochého šestiválce, který navíc dostává dvě turbodmychadla, zmiňuje výkon přesahující 700 koní. A chlubí se, že jednotka točí více než 9 000 otáček za minutu!

Přes šestistupňovou manuální převodovku jsou pochopitelně poháněna zadní kola. O deceleraci se starají moderní karbon-keramické brzdy, auto stojí na 19palcových (vpředu) a 20palcových (vzadu) kovaných hořčíkových kolech obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 nebo Cup 2R.

Přestavba pak samozřejmě zahrnuje také přizpůsobení barevné kombinace či provedení interiéru vkusu zákazníka. Singer údajně plánuje postavit maximálně 99 exemplářů. Cenu konverze neznáme, rozhodně ale půjde o hodně, hodně peněz.

Související témata:
Načítám