Článek
Necelá polovina produkce končí v modelech Škody Auto, zbytek používají další značky koncernu Volkswagen. „Aby bylo možné silnou poptávku po sedmistupňové automatické převodovce DQ 200 uspokojit, vyrábí se sedm dní týdnu v režimu 2 směn a roční výrobní kapacita dosahuje až 690 000 převodovek,“ uvedla dnes automobilka.
Pátý milion převodovek závod vyrobil od loňského února, tedy za 20 měsíců. Na produkci čtvrtého milionu potřeboval čas 27 měsíců od listopadu 2019 do začátku února 2022. Závod v letech 2020 a 2021 zasáhly, stejně jako jiné závody automobilky, odstávky a omezení výroby způsobené epidemií nebo nedostatkem čipů. Třetí milion převodovek závod vyrobil od února 2018 do začátku listopadu 2019, tedy za 21 měsíců.
Produkci automatické dvouspojkové převodovky DQ 200 zahájil závod po kompletní přestavbě a rozšíření v říjnu 2012. Investice do nových hal a zavedení výroby převodovek dosáhly 6,5 miliardy korun. Do začátku roku 2018 Vrchlabští postupnými kroky zvedli výrobní kapacitu na 2 200 převodovek denně, kterou později ještě mírně zvýšili na současných 2 300 převodovek denně. Před zavedením výroby převodovek se v závodě montovala auta, naposledy modely Roomster a Octavia.
Předák odborů automobilky Jaroslav Povšík Deníku E15 v červenci řekl, že budoucnost závodu Vrchlabí je nejasná, a přirovnal jej k Titaniku. „Převodovky se budou vyrábět do roku 2035, ale ne nutně v Česku, protože se jich bude vyrábět čím dál méně,“ uvedl Povšík. Automobilka na to v reakci uvedla, že plánuje v budoucnu vyrábět ve všech třech závodech v ČR elektromobily či komponenty. Pro každý závod a jeho zaměstnance má stanovenou dlouhodobou strategii.
„V souladu s uplatňováním strategie Next Level Škoda Strategy 2030 bude do roku 2030 výroba elektromobilů či jejich komponentů zavedena ve všech třech českých závodech společnosti Škoda Auto: v Mladé Boleslavi, Kvasinách i Vrchlabí,“ uvedla dnes automobilka.
Celosvětový odbyt automobilky Škoda Auto se od ledna do srpna meziročně zvýšil o 19,4 procenta na 569 100 vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem.