Článek
SUV DS 7 Crossback zahájilo svoji globální kariéru u samostatné značky DS Automobiles už v roce 2017, proto nyní nastal čas na plánovanou modernizaci, obvykle realizovanou v polovině životního cyklu modelové generace.
Ta s sebou přináší zásadně přepracovanou příď, jíž dominují ostré linie, štíhlejší pixelové adaptivní diodové světlomety, dynamičtější pruhy denního svícení, rozšířená maska chladiče a elegantnější přední nárazník.
Zadní lampy kypící tmavým metalickým povrchem nabízí designový motiv šupin, přičemž výraznějších linií se dočkaly rovněž protažené páté dveře, hostící nápis DS Automobiles namísto dosud užívaného označení Crossback.
Zejména na vnějším osvětlení DS 7 je pak znát, že si zde návrháři vyhráli i s fyzickými detaily, což umocní celkově avantgardní dojem z vozu.
Milovníky pařížského luxusu potěší nejvyšší výbavový stupeň Opéra, dostupný v černém nebo šedém odstínu kůže Nappa. Toto luxusní čalounění s prémiovým prošíváním pokrývá nejen sedadla, ale také výplně dveří, volant, kryt airbagu, středový tunel, loketní opěrku či třeba palubní desku.
K dispozici je taktéž interiér Rivoli v černé kůži, Bastille pokrytý prvotřídní látkou anebo sportovnější provedení Performance Line sázející na jemnou Alcantaru. Faceliftovanou kabinu doplňuje ještě nastavitelné ambientní osvětlení s novým iluminačním motivem.
Naftový přeživší
Z nabídky pro Evropu vypadly čistě benzinové motory o výkonech 130, 215 a 225 koní, zato jsme se dočkali třech plug-in hybridních soustav naladěných na 225, 300 nebo 360 koňských sil.
Duo jednotek vždy tvoří zážehový čtyřválec 1,6 litru spárovaný s osmirychlostním automatem a buď s jedním (předokolka, 225 k), anebo se dvěma elektromotory (čtyřkolka, 300 k, 360 k).
Tyto hybridy do zásuvky se dočkaly nové trakční baterie o kapacitě 14,2 kWh, tudíž jejich čistě elektrický dojezd na jedno nabití činí v kombinovaném cyklu WLTP až 65 kilometrů.
Poměrně překvapivě přežil facelift 130koňový čtyřválcový turbodiesel o objemu 1,5 litru, taktéž spojený s osmistupňovým automatem a pohonem předních kol. Není však jisté, do kdy se tato motorizace bude nabízet.
To nejlepší o 360 koních
Jistě si pamatujete, že první „déeska“ s 360 koňmi byla plug-in hybridní limuzína DS 9. A právě tuto nejvýkonnější soustavu, vyladěnou závodním oddělením DS Performance, nyní dostává rovněž omlazené SUV DS 7. Benzinový motor (200 k), přední elektromotor (110 k) a zadní elektromotor (112 k) dávají společně oněch kombinovaných 360 hřebců, proto bylo nutné upravit i samotný vůz. Jeho podvozek šel o 15 mm dolů, rozchod předních kol narostl o 24 mm a zadních o 10 mm. Dopředu se také nastěhovaly větší 380mm brzdové kotouče a litá kola s unikátním vzhledem dorazila ve velikosti 21 palců. Výsledek? Zrychlení z nuly na sto za 5,6 sekundy.
Přepracováním prošel i tolikrát kritizovaný infosystém, čímž se vyřešila jedna z podstatných slabin původní DS 7 Crossback. Konec pomalého softwaru, zastaralé grafiky nebo nízkého rozlišení parkovacích kamer!
Standardem je nyní svižné rozhraní známé z DS 4, které funguje on-line, nabídne hlasovou asistenci, novou generaci navigace, konfigurovatelné widgety, bezdrátový Apple CarPlay/Android Auto nebo panoramatický kamerový rozhled. Vše pak zrcadlí obří 12palcová centrální obrazovka slibující pěkné pokoukání.
V rámci dalších technologií se dočkáme známého adaptivního odpružení řízeného čelní kamerou, nočního vidění, pokročilého poloautonomního řízení druhé úrovně nebo systému aktivního monitoringu pozornosti řidiče.
DS 7 pro globální trhy mimo Číny bude sjíždět z produkčních linek ve francouzských Mylhúzách, zatímco její asijskou kolegyni čeká dynamický Šen-čen. První objednávky začnou prodejci přijímat během léta, zatímco fyzicky modely dorazí do showroomů a ke klientům v říjnu 2022. Auto půjde objednat rovněž on-line a k tomu si ho klidně nechat kompletně připravené doručit až domů.