Hlavní obsah

DS 3 po faceliftu: Bez Crossbacku, ale se zachovanými spalovacími motory a silnější elektrikou

Foto: DS Automobiles

Vidíte ten červený lak? Jeho vývoj trval devět let

Po vzoru čerstvě omlazeného SUV DS 7 se své druhé generační etapy dočkal i crossover DS 3, který stejně jako jeho větší sourozenec přišel o přívlastek Crossback. S nástupem svěžího vzhledu se nejvíce změn událo u posílené elektrické verze, zatímco spalováky zůstaly až na jednu benzinovou variantu zachovány, tedy přežil diesel i manuální řazení.

Článek

Vzhled faceliftovaného malého SUV DS 3 vlastně ani nijak nešokoval, protože nejnovější designovou řeč, jakou nyní Francouzi z DS Automobiles mluví, ukázala už větší DS 7. Po jejím vzoru se trojka dočkala přepracované přídě s aerodynamickým nárazníkem, hranatější maskou a sladěnými vertikálními světly denního svícení.

Foto: DS Automobiles

Velkou změnou prošla příď včetně jejího ústředního motivu - osvětlení

Novotou vonící přední lampy jsou nyní standardně diodové, volitelně vylepšitelné technologií Matrix, což však DS 3 nabízela už v před-modernizačním provedení. Facelift ovšem slibuje vyšší svítivost a nižší spotřebu energie.

Boční profil nebyl změněn, takže zůstaly i ony ikonické žraločí ploutve u zadních oken, výsuvné kliky dveří nebo skryté vnější okenní lišty. Ani vzadu nehledejte žádné divočiny, podstatnou úpravou je pouze přidání nápisu DS Automobiles na koncovou lištu.

Foto: DS Automobiles

Zadní část se až na drobnosti a nápis DS Automobiles nezměnila

Kola dělají auto, proto se spalovací verze dočkaly 17palcových a 18palcových alu disků s různými motivy, zatímco plně elektrická varianta má vlastní sedmnáctky a osmnáctky se specifickými pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Foto: DS Automobiles

V nabídce jsou opět dvoubarevné kombinace, červený lak je však novinkou

Paletu barev otevírá devět let vyvíjené exkluzivní třívrstvé červené lakování, doplněné sytě šedou, perlově šedou, platinově šedou, světle šedou, černou a bílou barvou, přičemž v rámci kombinací můžete zvolit černou či šedou střechu.

Elektrická ofenziva

Kabina navazuje na původní provedení, nicméně ukazuje několik vylepšených praktických prvků. Nejdůležitějším z nich je pokrokový 10,3palcový infosystém, poprvé představený u DS 4, který svojí rychlostí a funkcemi odpovídá prémiovému statusu značky DS. S tím jde ruku v ruce i nový volant obsluhující mimo jiné také adaptivní tempomat, takže se vozidlo zbavilo dříve užívaného extra ovladače umístěného pod volantem.

Foto: DS Automobiles

Kabina jako tradičně sází na luxusní materiály

Z hlediska technologií se vůz může pochlubit 360stupňovým parkovacím systémem, rozšířeným rozpoznáváním dopravních značek, pokročilejším poloautonomním řízením druhé úrovně, on-line konektivitou nebo špičkovým audiosystémem Focal Electra o 12 reproduktorech.

Pochopitelně nechybí ani záplava luxusních materiálů, a to od látky přes Alcantaru až po několik druhů kůží. Čalounění doplňují různá prošívání, sedadla dostala inovativní pěnovou výplň o vysoké hustotě a také možnost výhřevu či masáže beder. Automobilka dále uvádí, že zjednodušila výbavové kombinace, snížila počet příplatkových prvků a vytvořila více přehledných volitelných paketů.

Foto: DS Automobiles

Novinkou uvnitř je též inovovaný volant

Pod kapotou se po modernizaci nachází 102koňový benzinový tříválec 1,2 litru spojený s šestirychlostním manuálem, případně jeho oblíbenější 130,5koňový derivát spřažený s osmirychlostním automatem. Ve hře zůstal rovněž čtyřválcový diesel naladěný na 130,5 koně, opět sladěný se samočinným osmikvaltem. Původně nabízený vrcholový 1,2litrový zážehový tříválec o 156 koních je však ze hry.

Nejpodstatnější změnu má za sebou elektrická varianta E-Tense pracující se 400V architekturou, která je nyní francouzštější než když předtím. Její synchronní elektromotor montovaný v Trémery-Metz posílil na 156 koňských sil (260 Nm), dostal novou redukční převodovku z Valenciennes a vylepšený akumulátor o hrubé kapacitě 54 kWh (50,8 kWh využitelná) skládaný v Poissy.

Foto: DS Automobiles

Nejvíce si polepšila elektrická verze E-Tense

Součástí soustavy je i tepelné čerpadlo a vodní chlazení. Nabíjení z nuly na 80 % zabere vozu na rychlonabíjecí stanici (DC) o 100 kW asi 25 minut, zatímco čerpání pomalého proudu (AC, 11 kW) trvá z nuly na 100 % přibližně pět hodin.

S normovanou spotřebou 12,6 kWh má omlazená elektrická DS 3 ujet až 402 kilometrů na jedno nabití kombinovaně, čistě ve městě pak více než 500 km.

Foto: DS Automobiles

Elektromobil slibuje dojezd přes 400 km na jedno nabití kombinovaně

Příjem objednávek už výrobce spustil s domovské Francii, nicméně tuzemský debut včetně cen je teprve ve fázi přípravy. Každopádně Francouzi koupí základní provedení o 102 koních s manuálem za 30 100 eur (740 000 Kč), silnější 130koňovku s automatem za 33 100 eur (815 000 Kč), diesel spojený s automatem je vyjde na 35 700 eur (855 000 Kč) a za elektrické provedení zaplatí nejméně 41 700 eur (1 030 000 Kč).

Dle aktuálního kurzu přepočtené sumy jsou oproti odhadovaným českým cenám spíše vyšší, tedy až na elektrickou variantu, kde očekáváme startovní částku přes 1,1 milionu korun. Otázkou však zůstává, jestli si tuzemská klientela raději nepřiplatí za větší SUV DS 7 anebo nezvolí neméně povedenou DS 4 (hatchback), prozatím startující na částce 750 000 Kč.

Načítám