Hlavní obsah

Druhé nejprodávanější SUV Renaultu přijíždí s novou tváří. Technologiemi dorovnává prémiovky

Foto: Renault

Kompaktní SUV Renault Austral přijíždí v omlazeném kabátku tři roky po uvedení. Modernizace se zaměřila na design, technologie i praktičnost.

Článek

Hlavním poznávacím znamením faceliftu Renaultu Astral je určitě zcela nová tvář, která navazuje na vlajkové SUV Espace a svěží model Rafale. V přední masce najdeme malé 3D diamanty rozeseté kolem centrálního loga. Všimnout si můžeme také přepracovaných světel na obou koncích karoserie, vpředu s technologií Matrix LED.

Novinkou je mimo jiné kamera zabudovaná v předním sloupku, která snímá řidiče po nasednutí, a na základě rozpoznaného obličeje (pokud má člověk v autě svůj profil) nastaví sedačku, zrcátka, prostředí multimédií a mnoho dalších prvků.

Na své si však přijdou i fandové tradičnějších hodnot. Austral dostává nová přední sedadla s výraznější oporou v oblasti boků a ramen. Renault zároveň zapracoval na odhlučnění, použil nová těsnění, ale třeba i jiný design základny pro vnější zpětná zrcátka.

Foto: Renault

Austral je po Capturu druhým nejžádanějším renaultem v kategorii SUV a crossoverů.

V interiéru dále najdeme zadní lavici posuvnou o šestnáct centimetrů a s nastavitelným sklonem opěradla. Francouzi se chlubí, že díky tomu může vůz na zadních sedačkách nabídnout prostor pro kolena přes 27 centimetrů. Zavazadelník pojme od 527 do 1 736 litrů.

Zákazníci mají na výběr ze tří výbavových stupňů Evolution, Techno a Esprit Alpine. Už základ dostává osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce či propracovaný multimediální systém openR link.

Foto: Renault

Rozložení kabiny zůstává stejné. Na palubě Australu může být až 32 asistenčních systémů.

Standardem všech verzí je dvanáctipalcový digitální přístrojový štít, kterému v závislosti na výbavě sekunduje středová obrazovka s 9 nebo 12,3 palce. Nechybí ani 9,3palcový head-up displej se zobrazovací plochou až 1 000 cm2, což odpovídá třem dotykovým tabletům. Infotainment běží na systémech od Googlu, je neustále připojený k internetu a pravidelně aktualizovaný.

Stran jízdních vlastností vyzdvihují inženýři hlavně nové tlumiče, motorová nabídka zůstává povědomá - základ představuje mild-hybridní třináctistovka s výkonem 160 koní, alternativu představuje netradiční elektrifikovaný tříválec ve formě full-hybridu s objemem 1,2 litru a systémovým výkonem rovných 200 koní.

České zastoupení potvrzuje, že první vozy přijedou na český trh ještě před letními prázdninami. Do té doby se dozvíme také české ceny, k otevření objednávek dojde koncem dubna.

Načítám