Hlavní obsah

Drsný pracant od Mitsubishi v novém: L200 má tužší rám a nový motor, pořád na něj bude spoleh

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi představuje šestou generaci pick-upu Triton, který se v Česku a na mnoha dalších trzích prodává pod označením L200. Novinek přiváží celou řadu.

Článek

Už na první pohled pick-up zaujme modernějším a výraznějším vzhledem, který odráží aktuální designový jazyk japonské značky (a nemyslíme francouzské ASX ani Colt) a výrazně ho odlišuje od předchozí generace L200. Vůz dostal novou masku chladiče se třemi velkými otvory a oddělené světlomety.

Pick-up bude k mání ve třech karosářských verzích: s krátkou kabinou a jednou řadou sedadel (single cab), s prodlouženou kabinou a dvěma řadami sedadel, ovšem s jedním párem dveří (club cab) a samozřejmě také se čtyřdveřovou kabinou a dvěma řadami sedadel (double cab). Právě double cab si můžete prohlédnout v galerii.

Základem je nově vyvinutý žebřinový rám, který doplňuje podvozek s lichoběžníkovým zavěšením vpředu a tuhou zadní nápravou s listovými pružinami vzadu. Nový rám je podle Mitsubishi tužší, torzní tuhost se údajně zlepšila o 60 procent.

Foto: Mitsubishi

Nové Mitsubishi Triton/L200 zůstává pick-upem pro těžkou práci v náročném terénu.

A i když je šestá generace ve srovnání s pátou o něco větší (konkrétní čísla však výrobce zatím nezveřejnil), je i díky využití vysokopevnostní oceli v konstrukci karoserie lehčí. Mitsubishi dále vyzdvihuje o 45 milimetrů nižší nákladovou hranu – nyní se nachází 820 mm nad zemí. Rozměry korby a nosnost však bohužel neuvádí.

O pohon se stará nový 2,4litrový vznětový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Na výběr budou tři varianty: základní poskytuje 110 kW (150 k) a 330 Nm, prostřední 135 kW (184 k) a 430 Nm a nejvýkonnější 150 kW (204 k) a 470 Nm. Mitsubishi nabídne šestistupňovou manuální převodovku, zájemci však budou moci sáhnout i po šestistupňovém automatu.

Na výběr budou také dvě řešení pohonu všech kol: Super Select 4WD-II a Easy Select 4WD. Prvně jmenovaný navíc zahrnuje středový samosvorný diferenciál rozdělující točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. Oba systémy umožňují jízdu s pohonem zadních kol. Pick-up dále dostal redukční převodovku a jízdní režimy vhodné do různých podmínek a terénů.

Pohled do kabiny naznačuje rozšíření komfortní výbavy a nasazení moderních technologií a asistentů. Interiér se tedy v nové generaci – minimálně u dražších verzí – výrazně přibližuje interiérům SUV a osobních vozidel obecně. Za zmínku stojí analogový přístrojový panel, který bude moci být vybaven poměrně velkým displejem mezi budíky.

Nové Mitsubishi Triton/L200 se už začalo prodávat v Thajsku a postupně se dostane i na další trhy. Kdy (a jestli vůbec) se dostane do Evropy a do Česka, zatím nevíme.

Načítám