Hlavní obsah

Dostupný korejský prcek v novém: Hyundai i10 pořídíte i se slušivým paketem N Line

Foto: Hyundai

Nejmenší člen rodiny modelů korejské automobilky Hyundai se dočkal faceliftu. Třetí generace městského prcka se poprvé představila už v roce 2019, je tedy čas na designové osvěžení v polovině životního cyklu, které přináší sice jemné, ale příjemné změny zejména designového charakteru.

Článek

Městské miniautomobily mají své zvláštní kouzlo. Jejich hlavními trumfy jsou jednoduchost a uživatelská nenáročnost, v městské džungli se cítí jako ryba ve vodě a zpravidla ze sebe vydají to nejlepší tehdy, kdy se jim takříkajíc stojí na krku, takže je zábava je řídit. K takovým patří i model i10 od korejské automobilky Hyundai.

Tenhle šikovný prcek prodělal několik mírných a převážně designových změn, výrazných zásahů tu potřeba příliš nebylo. V nabídce je teď nově celkem 9 barev exteriéru, přičemž do nabídky nově přibyly dva odstíny – šedá Lumen a modrá Meta. U vyšších stupňů výbavy si lze připlatit za černé zbarvení střechy a skoupků, což auto opticky snižuje.

Patrně nejzásadnější změnou faceliftované verze je uvedení paketu N Line se sportovními doplňky exteriéru a interiéru. Součástí paketu jsou i exkluzivní 16palcová litá kola, ostatní verze jezdí na 15palcových kolech.

Foto: Hyundai

Model i10 žádné zásadní změny nepotřeboval. Přibyly nové odstíny barev karoserie, nové designy litých kol, novinkou je slušivá vrcholná výbava N Line

Interiér se opět nese v duchu jemných, avšak příjemných změn. Přibylo tu modré ambientní osvětlení, nové dekory palubní desky a látkové čalounění sedadel dostalo nové kárované vzorování.

Zpoza tříramenného volantu prosvítá 4,2palcový přístrojový LCD displej, vpravo od něj se nachází displej informačně-zábavního systému o úhlopříčce 8 palců. Software palubních systémů se průběžně aktualizuje bez nutnosti návštěvy autorizovaného servisu. Dalším vylepšením je systém nouzového brzdění s nově integrovanou detekcí cyklistů.

Foto: Hyundai

Příjemný a překvapivě praktický interiér byl upraven jen mírně, přibyly nové dekory palubní desky a nový vzor čalounění

Nabídka motorů dle dostupných informací zůstává stejná. Základem je tedy stále atmosférický tříválec 1,0l Kappa II MPi o výkonu 67 koní, jeho větší verze o objemu 1,25 litru dává 84 koní. Vrcholem nabídky je přeplňovaná verze 1,0l Kappa II T-GDi o výkonu rovných 100 koní, se kterým tato nákupní taška zvládne sprint na stovku za ne úplně loudavých 10,5 sekundy.

V nabídce by měl i nadále zůstat naftový 1,2l motor CRDi, ten však v tomto kapesním vozítku příliš smysl nedává. U všech motorizací pak lze volit mezi 5stupňovým manuálem nebo automatickou převodovkou se stejným počtem kvaltů.

Faceliftovaná i10 jde do výroby letos v dubnu, výroba bude i nadále probíhat v tureckém Izmitu. První vozy by se měly objevit na evropských silnicích ve druhé polovině letošního roku. České zastoupení Hyundai zatím neudává ceny modernizovaného modelu. Stávající verze měla základní cenu 269 990 Kč, tak uvidíme, jestli se ji Hyundai ČR podaří udržet, nebo bude muset zdražit. Konkurentů už v tomto segmentu příliš nezbývá, takže s o to větší pozorností budeme Hyundai i10 sledovat.

Načítám