Článek
Letošní produkce za sedm měsíců byla podle sdružení již jen o zhruba 7000 aut nižší než v předcovidovém roce 2019, po kterém mimo jiné kvůli globálnímu nedostatku čipů klesla. Pětinový nárůst v letošním roce podle automobilek podpořila zlepšující se situace v dodávkách čipů a dalších dříve nedostatkových dílů a stále vysoký počet objednávek.
Na výsledcích za červenec se podle Jungwirtha projevily celozávodní dovolené ve Škodě Auto a Hyundai, které začaly v posledním červencovém týdnu. Ovlivní i srpnová čísla stejně jako dovolená a neplánovaná odstávka výroby v Toyotě. Důvodem jsou chybějící plastové díly po požáru dodavatelské společnosti Novares CZ Zebrak.
„V tuto chvíli nejsme schopni odhadnout míru dopadu neplánované odstávky v kolínské Toyotě způsobené nedostatkem komponentů dodávaných společností Novares CZ Zebrak, kterou v předminulém týdnu postihl rozsáhlý požár, do výsledných údajů výroby,“ dodal Jungwirth.
V minulém roce výroba osobních aut ve třech tuzemských automobilkách vzrostla o 10,2 procenta na 1,218 milionu vozů. Z toho 92,8 procenta směřovalo do zahraničí.