Článek
Dnes už snad není zpráva, kterou bychom v souvislosti s novou Mazdou MX-5 neslyšeli: bude, nebude, bude to hybrid, naroste, nabere na kilech, přijde o charakter… Nic z toho by ale nakonec nemusela být pravda.
Generální ředitel designové divize Mazdy Masashi Nakayama se totiž nechal slyšet, že nová MX-5 si má zachovat všechny vlastnosti, pro které si ji oblíbili zákazníci po celém světě. V první řadě lehkost. Nakayama san říká, že pohotovostní hmotnost vozu má být dokonce ještě o trochu nižší, a to pod jednou tunou.
Zároveň zůstane kompaktní. Podle tvůrců nepůjde o auto delší než čtyři metry (dnes má MX-5 na délku 3,91 metru). Pokud tedy patříte mezi čahouny a japonský sporťák jste si nepořídili, protože byste se do něj jednoduše nevešli, u novinky to nejspíš nebude o moc lepší.

Nová MX-5 si má zachovat všechny klady té současné…
Co naopak má být lepší, to je motor pod kapotou. Současné ND se nabízí už jen s atmosférickou patnáctistovkou, dospělejší a silnější dvoulitr se rozloučil kvůli přísnějším emisním limitům.
Novinka by měla dostat zbrusu nový 2,5litrový čtyřválec Skyactiv-Z, který dostává malou elektrifikaci v podobě 48V mild-hybridu. To je ta, kterou řidič prakticky nerozezná. Další podrobnosti Nakayama nesdělil, ale máme se prý těšit na „slušnou porci výkonu i velmi dobrou spotřebu“.

... včetně analogového pracoviště řidiče.
Že těch dobrých zpráv není dost? Tak pokračujeme! Mazda MX-5 má i v nové generaci dostat šestistupňovou manuální převodovku a spojkový pedál. Pokud si Japonci tohle všechno vážně prosadí do výroby, zůstane MX-5 jedním z posledních oldschoolových aut na trhu.
Kdy se novinky dočkáme? To je zatím ve hvězdách. Loni Mazda omladila MX-5 drobným faceliftem. Prvním vozem s novým motorem Sky-Z se má stát koncem roku 2027 nová generace CX-5. Že by tedy sporťák přijel o rok později? Nechme se překvapit…