Článek
Stejně jako civilní M3 Touring se i provedení pro MotoGP ve světové premiéře ukáže na právě zahájeném Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Pracovní verzi určené na závodní okruhy nechybí světelné rampy nebo blikající přední světlomety. Barevné provedení je v typických M barvách, tj. modré a červené.
Zajímavá je čtveřice na střed umístěných koncovek výfuku. Na karoserii jsou vyvedeny názvy všech modelů od BMW, které se coby zaváděcí a bezpečností automobily v MotoGP používaly. Dodejme, že dosud to byl model M2 CS, v minulosti pak třeba M8 Competition Coupe, 1M Coupé nebo X5 M a X6 M.
Fotografie interiéru jsou zatím neznámou, podle automobilky ale nebudou chybět přední sedadla Recaro s čtyřbodovými bezpečnostními pásy, nouzový odpojovač nebo systém odčerpávání paliva. Zadní sedadla byste v tomto speciálním modelu hledali marně.
Připomeňme, že nová M3 Touring – první sériové M3 s karoserií kombi – má pod kapotou obvyklý řadový šestiválec twin-turbo o výkonu 510 koní (375 kW) a 650 Nm točivého momentu. Nejvyšší rychlost je 250 km/h, s paketem M Driver’s Package pak 280 km/h.
Disciplínu 0–100 km/h zvládne za 3,6 sekundy; v nabídce je výhradně automatická převodovka a pohon všech kol xDrive s možností přepnout tok výkonu jen na kola zadní nápravy. Prodej standardní verze bude zahájen za dosud neoznámenou cenu v září, první zákazníci se dočkají v listopadu.
V roli zaváděcího vozu na okruhy se poprvé představí začátkem srpna během GP Velké Británie na závodním okruhu v Silverstone.