Článek
Uvedl, že značky Firefly a Alps budou vyrábět vozy pro rodiny, přičemž modely první zmíněné značky budou menší. Podrobnosti o cenách prezident čínské firmy neposkytl, napsala agentura Reuters.
Čínští výrobci elektromobilů expandují na evropském trhu, zatímco v Číně vlna zájmu o elektroauta opadá. Čínské automobilky se snaží využít cenové výhody oproti západním konkurentům, kteří novou technologii zavádějí pomaleji. EU vyhodnocuje, zda dovoz čínských aut neporušuje hospodářskou soutěž.
Nio v současné době na čínském trhu konkuruje s cenou nad 298 000 jüanů (přes 940 000 Kč) elektromobilům prémiových automobilek, jako jsou BMW a Mercedes-Benz. Kvůli cenové válce, kterou zahájil americký výrobce elektromobilů Tesla, narůstají čínské automobilce ztráty.
Společnost Nio plánuje snížit kvůli ostré konkurenci počet pracovních míst o deset procent. Podle informovaných zdrojů jich ale nakonec ubude 20 až 30 procent.
Firma dále zvažuje oddělení některých divizí, například výrobu baterií. S ohledem na snižování nákladů uzavírá partnerství na financování společných podniků, mimo jiné na výměnu baterií. V listopadu Nio uzavřelo partnerství s automobilkami Geely a Changan Automobile s cílem vytvořit novou baterii a podvozek.