Článek
Je teprve únor a japonská Mazda už letos představila dvě zásadní novinky a připravuje další. Na svět se ve vylepšeném elektromobilu MX-30 vrací legendární wankel jako prodlužovač dojezdu a Američané se začínají těšit na nové největší SUV značky. Sedmimístná CX-90 je navazuje na ryze americký model CX-9, a i když se nejprve zdálo, že na ni v Evropě můžeme zapomenout, nakonec se nového velkého vlajkového modelu značky přeci jen dočkáme!
Mazda v posledních měsících zahájila ofenzívu novinek, v nichž se zorientujete jen s velkou pozorností. V Evropě už máme SUV CX-60, ve Spojených státech amerických začínají prodávat největší CX-90 a ve vývojových odděleních automobilky z Hirošimy údajně vznikají také modely CX-70 a CX-80. A ten poslední je vozem, jaký nás zajímá. Oficiálně se představí už koncem letošního roku a bude k dispozici také v Evropě.
V Japonsku jsou si vědomi potenciálního zájmu o vlajkové SUV se sedmimístnou konfigurací také v Evropě, a tak nová Mazda CX-80 bude evropským ekvivalentem nové americké Mazdy CX-90. Novinářům z Automotive News Europe její vývoj potvrdil šéf evropské divize značky Martijn ten Brink, který dodal, že bychom ji měli spatřit ještě letos.
Zřejmě nebude překvapením, když nová Mazda CX-80 bude jen zvětšenou Mazdou CX-60, která se v Evropě prodává od loňského roku. Se stejnou myšlenkou vznikla i americká CX-90 a automobilka dodává, že „osmdesátku“ nebude nabízet pouze na starém kontinentu, ale plánuje ji uvést i na domácí trh v Japonsku.
Stoprocentní jistotou je, že připravovaná Mazda CX-80 bude zakládat na nejmodernější podvozkové platformě značky s pohonem všech kol, preferujícím kola zadní nápravy. Stejně jako menší CX-60 nebo větší CX-90 současně nabídne nové zážehové i vznětové šestiválce a plug-in hybrid e-SkyActiv. Spekulace pak říkají, že novinka bude přesahovat délku 4 740 milimetrů a pro větší pohodlí na sedadlech ve třetí řadě bude rozvor náprav delší než 2 870 milimetrů.
Na oficiální odhalení nové Mazdy CX-80 si však musíme ještě počkat. Šéf evropské divize Mazdy ve stejném rozhovoru prozradil, že automobilka v Evropě ukončila prodej crossoveru CX-3 a nejprodávanějším modelem značky zůstává větší CX-5. Potenciálními budoucími novinkami mohou být i nekonvenční wankelové plug-in hybridní varianty modelů 3 a CX-30, protože zakládají na stejné platformě jako elektromobil MX-30.