Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Oficiální popis na českém webu výrobce hlásá, že „HONGQI (čínsky: 红旗; pinyin: Hóngqí) je čínská značka luxusních automobilů. Hongqi byla založena v roce 1959, což z ní činí nejstarší čínskou značku osobních automobilů“.
Jenže když se podíváte na logo Hongqi, je tam napsáno „since 1958“, což znamená od roku 1958. Automobilka je tedy dle vlastních slov stará buď 66, nebo 65 let.
Každopádně Hongqi skutečně míří na český trh a aktuálně se připravuje na vstup včetně formování komunikačního týmu. Kromě českého webu má automobilka svůj facebook a instagram.
V Číně jde o značku velmi luxusní, s trochou nadsázky srovnatelnou s Rolls-Royce. Ačkoli sama se tak nazývá. A to asi i z důvodu, že těmito vozy historicky jezdilo a dodnes jezdí několik čínských pohlavárů. Prodejně se dceřiné značce koncernu FAW, který mimochodem spolupracuje s Volkswagenem, rovněž nedaří úplně špatně, ovšem otázkou zůstává, co náš trh řekne na její nabídku.
Hongqi chce totiž v Česku začít s elektromobily, na které se ale vztahují vysoká represivní cla. Hned v úvodu má být k dispozici velké (asi jako BMW X7) SUV E-HS9 s šesti nebo sedmi místy k sezení. Elektromobil s pohonem všech čtyř kol slibuje dojezd až 515 km (uváděno dle WLTP), výkon 551 koní a absolutní luxus.
Druhým koněm nabízeným později má být rovněž SUV, pojmenované Hongqi EHS7, tentokrát o velikosti BMW X5. S pohonem zadních nebo všech čtyř kol, WLTP dojezdem okolo 500 km, rychlým nabíjením výkonem až 250 kW a výkonem pohonu až 619 koní.
Do třetice jde o sedan Hongqi EH7 slibující dojezd až 820 km, ovšem podle velmi optimistické čínské normy CLTC. Přepočteno na evropské WLTP jde o 631 km. V nabídce bude zadokolka nebo čtyřkolka, výkon až 619 koní, rychlé nabíjení výkonem až 250 kW a pochopitelně luxusní výbava. Hongqi EH7 je pak rozměrově podobné sedanu BMW řady 5.
Čínský Rolls-Royce Hongqi na náš trh vstoupí už v roce 2025 a slibuje také servisy po celé České republice i dostatek skladových vozů.
Naše predikce prodejních úspěchů Hongqi je zatím spíše skeptická, i vzhledem k tomu, jaký nezájem je u nás o luxusní čínské vozy Voyah Dongfeng. Ovšem ty mají v Česku prakticky nulový marketing. Jak by tedy řekl klasik, „uvidíme, budeme to sledovat“.