Článek
K podpisu distribuční smlouvy mezi Geely Auto a Grand Automotive Central Europe, což je společnost spadající pod izraelskou korporaci Taavura Group, která se u nás v současné době stará o dovoz značky Nissan, došlo 4. listopadu. Čínské Geely tak bude druhou značkou, kterou u nás, na Slovensku a v Maďarsku tento importér nabídne.
Geely bude na našem trhu sice novinkou, zároveň se ale jedná o jednoho z největších čínských hráčů na poli automotive. Tisková zpráva, bohatá na košatá marketingová prohlášení a globalizační ambice, zmiňuje mimo jiné, že Geely je „první čínskou automobilovou značkou, která v roce 2020 dosáhla prodeje a výroby 10 milionů kusů osobních automobilů“. Díky vlastnictví značek Volvo, Polestar a Lotus má také vývojová centra ve Švédsku, USA, Británii a Německu a v celosvětovém žebříčku značek s největšími příjmy Fortune Global 500 se aktuálně nachází na 229. místě.
Viktor Molnár, generální ředitel importérské společnosti, potom uvádí, že se v současnosti pracuje na pozicování značky na trhu a také na budování prodejní a servisní sítě. S tím souvisí i otázka dostupnosti – první model, elektrické SUV Geometry C – mohou zákaznici začít objednávat začátkem příštího roku, přičemž doba dodání vozu by měla být na dnešní poměry relativně krátká – přibližně čtyři měsíce.
Cenu zatím neznáme, ale ceník platný pro Česko by se měl objevit ještě do konce letošního roku. Grand Automotive Central Europe ovšem zdůrazňuje, že by se Geely nemělo prvoplánově podbízet nízkou cenovkou, ale rovnou zamířit do relace zavedených značek. Importér pak doufá, že by 12 měsíců od spuštění prodeje mohl souhrnně na všech třech trzích prodat „tisíce vozů“.
Auto samotné – Geely Geometry C
Co se týče auta z produkce Geely, je na něm na první pohled vidět, že zcela vlastní a svébytný design je v Číně zatím zapovězen. Geometry C působí jako mix deset let starých designů z Koreje a USA a nelze očekávat, že by na tom mnoho změnil facelift, jímž vůz ještě před nástupem na náš trh projde (fotografie inovované varianty pro Evropu budou k mání snad s ceníkem).
Pod vnější slupkou se ukrývá elektrické pohonné ústrojí, jehož základem by měla být baterie o kapacitě 70 kWh, vybavená aktivním řízením teploty a poskytující dojezd podle cyklu WLTP až 460 kilometrů na jedno nabití. Elektromotor pohánějící přední kola má maximální točivý moment 310 Nm a z nuly na sto zrychlí s autem za 7,7 sekundy. Více technických specifikací evropské varianty zatím k dispozici není.