Hlavní obsah

Dělnický supersport od Chevroletu šokuje výkonem 1 000 koní. Nemá elektromotor, ale poctivý osmiválec

Foto: Chevrolet

Osm plnotučných válců, 32 ventilů, vůbec poprvé turbodmychadla a výkon přes 1 000 koní.

Když se Chevrolet Corvette osmé generace ukázal poprvé, všichni byli v šoku, protože nešlo o divoký muscle car jako v minulých generacích, ale o placatý supersport s motorem za předními sedadly a rodným listem od běžné mainstramové značky. Nyní, takřka pět let od premiéry modelu, přichází jeho nejsilnější derivát s hodně mocným osmiválcem.

Článek

Pokloňte se, král dělnických supersportů přijíždí. Na trůn usedá Chevrolet Corvette C8 ZR1, za jehož sedačkami pracuje ohromující ručně skládaný dvakrát přeplňovaný (vůbec poprvé u „vette“ turbodmychadly) vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru.

Foto: Chevrolet

Motor je převážně z hliníku, ventily jsou titanové a sodíkové.

Jeho kódové označení je LT7, válce pálí v pořadí 1-4-3-8-7-6-5-2, využívá syntetický olej 5W50 a především dosahuje nejvyššího výkonu 1 064 HP (což je našich 1 079 metrických koní) při 7 000 otáčkách za minutu a maximálního točivého momentu 1 122,6 Nm v 6 000 otáčkách. Démonický Dodge je tak překonán, Corvette ZR1 má ten nejvýkonnější americký sériový vidlicový osmiválec vůbec.

Díky vší této síle přenášené pouze na zadní kola přes posílený dvouspojkový automat (dočkal se vylepšení v oblasti hřídelí, kapacity ozubení, mazání a softwarového řízení) dokáže smáznout čtvrtmíli (cca 402 metrů) pod deset sekund (rychleji než Bugatti Veyron) a rozjede se až na 346 km/h (srovnatelné s některými ferrari).

Aerodynamická karoserie s děleným zadním sklem odkazujícím na historii modelu je osazena díly z uhlíkových vláken, deflektory a spoilery, zatímco adaptivnímu podvozku přitakávají 20palcová a 21palcová kola obutá na širokých pneumatikách Michelin Pilot Sport 4S (vpředu 275/30ZR20, vzadu 345/25ZR21).

Připravený je nicméně ještě volitelný balíček pro milovníky okruhů, který nabídne agresivní přítlačné zadní křídlo, jinou kapotu, spodní lišty vpředu, odladěné tužší odpružení a takřka závodní obutí Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

Nová Corvette ZR1 je navíc osazena odolnějšími karbon-keramickými brzdami o průměru 400 mm vpředu a 390 mm vzadu. V příplatcích se pak objevují ještě karbonová kola, a to pro snížení neodpružené hmotnosti.

Foto: Chevrolet

Auto dosahuje parametrů exotických sportovních vozů z Evropy, podobně tomu bylo i s Fordem GT.

Vyrábět se bude uzavřené kupé i otevřená verze s hmotností 1 665 kg (bez náplní a řidiče), resp. 1 705 kg. Inu, stále jde o podstatně lehčí a výkonnější model než třeba tolik probírané BMW M5 mířící rovněž do Spojených států amerických.

Uvnitř najdete řadu log ZR1, unikátní prošívání dveří nebo ukazatel plnicího tlaku turbodmychadel. Klienti si ovšem budou moci vybírat barvy exteriéru i interiéru, a to včetně nových laků zahrnujících žlutou, fialovou a oranžovou barvu.

Dále nechybí příplatkové rychlé pruhy či barvy brzdových třmenů i bezpečnostních pásů na přání. Objem kufru je pro obě karosářské varianty shodný, a to 258 litrů. Stejně tak 70 litrová palivová nádrž.

Chevrolet prozatím nezveřejnil cenu C8 Corvette ZR1, ovšem jistojistě bude daleko vyšší než u doposud nejsportovnějšího derivátu Z06, který vyjde na 112 700 dolarů, tedy v přepočtu na 2,6 milionu korun, ovšem bez jakýchkoli daní a poplatků. Američtí novináři odhadují základní cenu osmé „vette“ ZR1 v přepočtu od 3,5 či 4,2 do 4,8 milionu korun, opět bez daní.

Možná se ptáte, jestli auto půjde koupit v Česku. Nejspíše ano, neb čeští etablovaní dovozci amerických vozů jsou šikovní, ovšem cena C8 Corvette ZR1 na českých číslech se bude patrně pohybovat v řádech těch nejluxusnějších současných bavoráků

Co říkáte na Chevrolet Corvette C8 ZR1?
Tak tu okamžitě chci!
85,6 %
Výkon je super, ale uvidíme, jak ho přenese na silnici.
4,8 %
Mít ty prachy, stejně bych raději Ferrari nebo McLaren.
9,6 %
Celkem hlasovalo 1052 čtenářů.
Načítám