Článek
Vůz, na který se díváme, nese prozatímní jméno eVX a pro Suzuki by mohl mít stěžejní roli. Automobilka se sídlem v japonském městě Hamamatsu totiž na úplně první plně elektrické vozidlo v rámci svého vozového parku zatím stále čeká. Čekání však bude brzy u konce. První plně elektrický vůz Suzuki by se mohl představit už v roce 2025.
Z čistě vizuální stránky jde o kompaktní SUV, kde na první pohled zaujme povědomá ostře řezaná příď, karoserie má krátké převisy, což by v terénu znamenalo dobré nájezdové úhly, terénní potenciál naznačují i výrazné hranaté blatníky.
Nelze se ubránit dojmu, že se koncept eVX podobá současnému typu Vitara a vlastně to není tak úplně náhoda – vůz má totiž v porovnání s Vitarou i překvapivě podobné rozměry. Konkrétně má 4,3 metru na délku, 1,8 metru na šířku a 1,6 metru na výšku.
Jednotlivé míry se tedy liší v řádu jednotek centimetrů, eXV je totiž nepatrně delší i širší a kupodivu o jeden centimetr nižší. Automobilka na výstavě Auto Expo 2023 v indickém městě Dillí poukázala na to, že koncept nese všechny atributy současných elektromobilů, zároveň však fanoušky ubezpečila, že nepřišel o nic ze své „silné terénní DNA“.
To jsou dobré zprávy, neboť jedním z důvodů, proč si značka Suzuki získala v průběhu let tolik věrných fandů, je kromě poctivé a bytelné konstrukce fakt, že její modely patří k jedněm z mála kompaktních SUV a crossoverů, které si s jízdou mimo silnici si opravdu poradí.
Ohledně pohonu toho zatím víme poměrně málo, ale přece jen aspoň něco – v útrobách produkční verze konceptu eVX (skutečný obchodní název je rovněž i nadále tajemstvím) se má objevit 60kWh bateriová soustava, která má dle slov lidí z Hamamatsu stačit na dojezd poměrně slušných 550 kilometrů. Je však potřeba brát v potaz, že tento dojezd byl uváděn dle kritérií metodiky indického MIDC, naše evropské WLTP je o chlup přísnější.
„Jsem opravdu potěšen, že vám mohu představit vizi našeho úplně prvního elektromobilu, se kterým v naší strategii počítáme na celosvětové úrovni. U nás v Suzuki Group vidíme boj s globálním oteplováním jako prioritu číslo jedna,“ prohlásil při představení konceptu prezident automobilky Tošihiro Suzuki.
Z hlediska pohonu je to prozatím bohužel vše, automobilka ještě neuvedla ani výkon elektromotoru, ani zrychlení z nuly na stovku či maximální rychlost. Vzhledem k slibovanému pohonu všech kol je však vysoká pravděpodobnost, že vůz bude mít elektromotory hned dva, po jednom na každé nápravě.
„Aktuálně přijímáme celou řadu opatření ve snaze snížit produkci skleníkových plynů,“ pokračuje Suzuki. „Kromě toho značka Suzuki plánuje nadále zhodnocovat a vylepšovat produkty, které poskytujeme našim zákazníkům – ty se pak následně optimalizují pro potřeby různých lidí z celého světa, aby seděly jejich stylu života i jízdy.“