Hlavní obsah

Dacia slaví, prodala již 8 milionů aut! Pochlubila se i čísly, která ostatní tají

Foto: Lukáš Kukla

Novodobá Dacia slaví velkolepý milník a osmimiliontý prodaný vůz se stal podnětem k bilancování. Značka se pochlubila zajímavými statistikami a prozradila, kdo je vlastně její typický zákazník.

Článek

Když skupina Renault koupila v roce 1999 rumunskou automobilku Dacia, možná ani netušila, jak skvělý obchodní tah se jí vlastně povedl. Značka stavící svou živnost na skvělém poměru cena/výkon má obrovský úspěch napříč celým světem, což letos vyústilo v překonání milníku osmi milionů prodaných vozů.

Možná by vás napadlo, že nejžádanějším modelem bude populární SUV Duster, ale není tomu tak. Vůbec nejprodávanější Dacií je totiž Sandero, kterého se v novodobé historii automobilky prodalo 2,78 milionu kusů. Duster je nicméně v závěsu s 2,26 miliony, na pomyslných stupních vítězů je doplňuje Logan s necelými dvěma miliony. Následují Dokker (630 000 ks), Lodgy (346 000 ks) a překvapivě elektrický Spring s 93 000 kusy, což je na mladý vůz prodávaný od roku 2020 skvělý výsledek.

Dacia je dnes zastoupena ve čtyřiačtyřiceti zemích světa, mezi klíčové trhy patří Francie, Itálie, Německo, domácí Rumunsko, ale také Maroko. Značka je oblíbená především u soukromníků, mezi nimi je v Portugalsku a Belgii dokonce nejžádanější, ve Francii pak třetí. Ostatně Sandero je od roku 2017 pravidelně nejprodávanějším vozem na evropském retailovém trhu, což od roku 2018 platí i pro Duster v kategorii SUV.

Foto: Dacia

Aktuální modelová řada je rozmanitá. A brzy se rozroste!

V rámci „oslav“ osmi milionů prodaných vozů se automobilka pochlubila i čísly, která si většina jiných značek pečlivě střeží - prozradila totiž zajímavé informace o svých zákaznících. Kdo je tedy za poslední dvě dekády typickým kupcem?

Dacia říká, že polovina zákazníků je ve věku 55 až 74 let. Výjimku představuje sedmimístný kombík Jogger, který přitahuje mladší klientelu. Více než polovina kupců nemá děti. I tady se Jogger odlišuje, sedmačtyřicet procent zájemců totiž minimálně jednoho potomka má. Čtyřicet procent zákazníků žije na venkově, v případě elektrického Springu je to dokonce polovina. A roční nájezd klientely? V průměru 12 000 kilometrů.

Foto: Dacia

Mnozí měli obavy, jak se levná Dacia popasuje se vstupem do elektrické éry. Úspěch Springu je jasnou odpovědí.

A co dál? Dacia teď vyhlíží především novou generaci Dusteru, která by se měla představit v horizontu několika týdnů. Se zhruba ročním odstupem ji bude následovat větší sourozenec Bigster se shodnou technikou a až sedmi místy k sezení. Kdepak, Dacia na vavřínech rozhodně neusíná!

Jak se těšíte na novou Dacii Duster?
Nemůžu se dočkat, ať bude vypadat jakkoliv.
2 %
Tahle se mi líbí, tu bych bral.
77 %
Moc mi nepadla do oka, snad bude ve skutečnosti hezčí.
3 %
Duster mě nijak neláká.
18 %
Celkem hlasovalo 4728 čtenářů.
Načítám