Článek
Pamatujete si začátek milénia, jak se daciím takřka každý smál? Uběhlo více než dvacet let a Dacia je téměř na špici evropské prodejnosti, a to mizerným bezpečnostním výsledkům navzdory. Jen vloni automobilka v Evropě prodala 562 890 vozů, skoro polovinu z toho tvořilo právě Sandero.
A právě díky klientům Renaultu, kteří si pořídí nadcházející Renault 5 nebo budoucí Renault 4 či Renault Twingo s cenou pod půl milionu korun, bude Dacia moci postavit a uvést v roce 2027/2028 elektrickou variantu populárního Sandera. Vůz má být celkově větší, nabídnout i spalovací motory, ale díky technologiím zaplaceným zákazníky Renaultu stále cenově dostupný.
Dacia se také nechala slyšet, že nové Sandero se spalovacími motory se bude prodávat minimálně do roku 2035, kdy má začít platit zákaz prodeje aut produkujících emise, který evropské automobilky nebudou bojkotovat.
Elektrické Sandero se tak přidá do rodiny k nedávno omlazenému Springu, jejž aktuálně na vedlejší koleji doplňuje hybridní Jogger a Duster. Mimochodem, další generace Dusteru dorazí už v roce 2032, takže těsně před přechodem na plnou elektromobilitu.
A jelikož vozy (Duster a Sandero) už nyní sdílí svoje platformy, je tedy reálné, že tomu tak bude i v budoucnu. To by znamenalo potenciální příchod zcela elektrického Dusteru, což by pro plně elektrickou Evropu dávalo smysl a pro výrobce také, jelikož by mohl zachovat produkci spalovacích dusterů pro jiné trhy. Těšit se můžeme také na rok 2025, kdy přijde Dacia Bigster, tedy větší brácha Dusteru.
Na budoucnost se automobilka rovněž připravuje pilně, protože výrobu Sandera a Joggeru nyní stěhuje do Maroka, zatímco modely Duster a Bigster budou produkovány v Rumunsku.