Článek
Značka Dacia dnes na evropském trhu nabízí elektromobil Spring, který sice má skromné parametry (výkon nanejvýš 65 koní, dojezd 228 km), ale s cenou 419 900 Kč zase patří k nejdostupnějším na trhu. Ač nedávno prošel modernizací, není to zrovna nejmodernější kousek techniky. Jde o převlečený Renault K-ZE, který se na čínském trhu prodává od roku 2019. Proto už se v zákulisí vyšívá nástupce.
A nebude to další Číňan v upraveném kabátku. Dacia se totiž rozhodla, že nové městské elektroauto postaví v Evropě (čímž se mj. vyhne clům za dovoz) na moderní platformě Ampr Small. Půjde tak o sourozence již odhaleného Renaultu Twingo na stejném základě.
Dacia avizuje, že elektrická novinka bude připravena k uvedení na trh za pouhých šestnáct měsíců, což je ve světě automotive zatraceně krátká doba. Ač půjde o městské auto, slibují tvůrci dospělé vlastnosti a veškeré novodobé technologie. Přesto věří, že se cenovku podaří udržet pod hranicí 18 000 euro, což je v přepočtu zhruba 450 000 Kč.

Nástupce Dacie Spring bude modernější, ale pořád dostupný.
„Připravujeme další krok v dostupnosti elektrických aut. Pokud jde o produkci, dorovnali jsme rychlost s Čínou,“ pochvaluje si generální ředitel skupiny Renault Luca de Meo.
Udržet příznivou cenu se povede i díky dramatickému snížení výrobních nákladů. De Meo se nechal slyšet, že produkce Twinga stojí o 40 % méně než Renaultu 5, protože používá o zhruba třicet procent méně komponentů. Celé auto se skládá z pouhých 750 dílů!

Novinka bude sourozencem novodobého Twinga. Ten už před časem slíbil cenu do půl milionu a mimořádně nízkou spotřebu.
Povede-li se naplnit slíbený termín, můžeme se na elektrickou novinku Dacie těšit zhruba v polovině příštího roku. V tom dalším už se chystá pokračovatel Sandera, které vůbec poprvé dorazí také jako elektromobil. Ale nebojte, u populárního Dusteru či zbrusu nového Bigsteru se pořád počítá s tradičními spalovacími motory.