Článek
Když Dacia oznámila plány většího SUV na základech populárního Dusteru, způsobila velké pozdvižení. O dvacet centimetrů delší Bigster měl být prostornější, využitelnější a nabídnout i třetí řadu sedadel. Sedmimístné varianty jsme se nakonec nedočkali, všechno ostatní ale platí. Navíc pořád za slušné peníze.
Bigster přijíždí ve čtyřech motorizacích. Základ představuje benzinová dvanáctistovka s výkonem 140 koní a mild-hybridní výpomocí. Shodný výkon má i provedení Eco-G kombinující benzin a LPG, které plně dotankované zvládne až 1 300 kilometrů bez zastavení. Mild-hybrid TCe 130 má sice o deset koníků méně, zase ale nabízí pohon všech kol.
Všechny výše zmíněné motorizace jsou tříválcem a pojí se se šestistupňovou manuální převodovkou. Čtyřválec s automatem najdeme až ve verzi nejvyšší, což je nový full-hybrid s osmnáctistovkou, kombinovaným výkonem 156 koní a normovanou spotřebou 4,7 litru.
Až si vyberete vhodnou motorizaci, je čas najít ideální výbavu. Základ představuje provedení Essential, se kterým Bigster startuje na sympatické částce 549 000 Kč. Nejde přitom o žádní holátko, standardem jsou 17″ kola z lehkých slitin, manuální klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací senzory a kamera, světelný senzor, digitální přístrojový štít nebo desetipalcová obrazovka multimédií.
Vyšší verze Expression (od 575 000 Kč) láká na přední LED mlhovky, automatickou dvouzónovou klimatizaci, shark anténu, sedadlo řidiče manuálně nastavitelné v šesti směrech, automatickou elektrickou parkovací brzdu nebo zadní dělené opěradlo v poměru 40 : 20 : 40 s funkcí jednoduchého sklopení.
Dvě nejvyšší výbavy Journey a Extreme (obě od 625 000 Kč) jsou obdobně bohaté, první však cílí na městskou džungli, zatímco druhá chce oslovit outdoorové nadšence. Journey dostává 18″ kola, bezdrátovou nabíječku chytrého telefonu, větší digitální budíky a audio Arkamys, automatické přepínání dálkových světel, handsfree kartu nebo elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru. Extreme je na tom velmi podobně, standardně však přihazuje ještě panoramatické střešní okno nebo snadno omyvatelné čalounění, což při dobrodružných cestách přijde vhod.
Standardní výbavu lze ještě rozšířit zvýhodněnými balíčky. Třeba paket Winter Plus s vyhřívanými předními sedadly, volantem a čelním sklem stojí 12 500 Kč. Potom už stačí vybrat jen metalízu (16 900 Kč, nemetalický bílý lak je gratis) a případně rezervu, která vyjde na rovných pět tisíc.
České zastoupení značky Dacia otevřelo objednávky na nový Bigster 15. ledna, první kousky se na našich cestách objeví v průběhu jara letošního roku. Tak co na horkou novinku v segmentu kompaktních SUV říkáte? A kterou variantu byste si vybrali vy? Klidně nám dejte vědět dole v diskuzi!