Hlavní obsah

Cupra odhalila další novinku: Po elektromobilech to zkouší s vlastně normálním autem. Nové SUV by se mohlo chytit i u nás

Foto: Cupra

Modelové portfolio stále velmi mladé značky Cupra se rozšiřuje o další samostatný model. Je pojmenován po závodním okruhu a rád by navázal na úspěchy menšího Formentoru.

Článek

Terramar je název španělského závodního okruhu, na němž se značka Cupra zrodila a často tu představuje i své stěžejní novinky. A právě toto označení si vybrala pro svůj zbrusu nový model – přes 4,5 metru dlouhé SUV se sportovním charakterem, které je posazeno nad úspěšným Formentorem a láká na nespočet inovací.

Ač jde o SUV, Cupra hovoří o sebevědomém a sportovním designu. Příď inspirovaná žraločím nosem (shodná a modernizovaným FormentoremLeonem) může mít světlomety Matrix LED Ultra s vysokým rozlišením a motivem tří trojúhelníků. Zpracování světelné techniky je v podání Terramaru opravdu hravé a designéři si dali hodně záležet, aby z novinky nevznikla jen další tuctová krabice.

Široké zádi dominuje osvětlené logo značky, což se stává poznávacím znamením všech nových koncernových aut, zatímco vespod najdeme kontrastně zbarvený difuzor tvarovaný tak, aby záď opticky zlehčoval. Terramar obouvá kola od osmnácti do dvaceti palců a zákazníci budou mít na výběr z devíti laků karoserie.

Foto: Cupra

Zezadu auto bezpečně poznáte díky svítícímu logu.

Interiér se pyšní přístrojovou deskou orientovanou na řidiče, hlavním tématem při jeho návrhu však byla udržitelnost. Například skořepinová sedadla mají prostřední plochy čalouněné tkaninou ze 100% recyklovaného vlákna a materiálem dinamica s minimálně 73% podílem recyklovaných tkanin. Nechybí ani kůže, při jejímž zpracování se používají činidla rostlinného původu.

Novinka má na palubě pochopitelně ty nejmodernější technologie. Řidič má před sebou digitální přístrojový štít kombinovaný s 12,9″ obrazovkou multimediálního systému a osvětlenou dotykovou lištou, podle Cupry „v retro stylu“. A my mysleli, že retro jsou dnes spíše tlačítka… Vytříbenou atmosféru na palubě má podtrhnout špičkové audio Sennheiser Mobility s dvanácti reproduktory.

Foto: Cupra

Čistá kabina má už jen minimum klasických tlačítek.

Terramar přijíždí s pěticí motorových variant, ani jedna však není naftová. Jde o koncernovou klasiku: Základ představuje benzinová 150koňová patnáctistovka eTSI, tedy 48V mild-hybrid se sedmistupňovým automatem DSG, zájemcům o sportovnější svezení určitě udělá radost přítomnost motoru 2.0 TSI s 204 nebo 265 koni, v obou případech roztáčejícími všechna čtyři kola.

Na vrcholu jsou posazeny plug-in hybridy zcela nové generace (s označením eHybrid) o síle 204 nebo 272 koní. Jde o kombinovaný výkon patnáctistovky s elektromotorem, a protože je v autě zabudovaná velká trakční baterie s kapacitou 19,7 kWh, zvládne tento plug-in hybrid přes 100 kilometrů na jedno nabití. A co víc, můžete jej rychlonabíjet výkonem až 50 kW.

Terramar má již v základu sportovní podvozek s progresivním řízením, v závislosti na zvolené verzi může dostat nové a propracovanější adaptivní tlumiče nebo výkonné brzdy Akebono. Tvůrci dále lákají na nová spodní příčná ramena přední nápravy s optimalizovanou elastokinematikou, která mají přinést bezprostřednější reakce na pohyby volantu a větší ochotu pro změnu směru jízdy.

V rámci spolupráce s Pohárem Ameriky vznikne speciální edice dvou nejsilnějších motorizací o 1 337 vozech vyznačující se specifickým lakem, exkluzivním designem kol a logem poháru na B-sloupku. Terramar byl navržen a vyvinut v Barceloně, výrobu obstará závod Audi v maďarském Győru. Další podrobnosti včetně českých cen bychom se měli dozvědět co nevidět.

Načítám