Hlavní obsah

Horká novinka Cupry odhaluje české ceny: Dravý soupeř Karoqu se ani v základu nepodbízí

Foto: Cupra

Na velkolepé španělské akci představila značka Cupra své nové SUV Terramar. Velikostně spadá do kategorie Škody Karoq a spol., ve které si bude muset obhájit prémiovou cenovku.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Nová Cupra Terramar je dalším samostatným modelem stále velmi mladé španělské značky, který by rád navázal na prodejní úspěchy menšího Formentoru. Společně se slavnostním odhalením modelu byl zveřejněn také český ceník, jenž ukazuje, kolik dáte za absolutní základ, ale i limitku vytvořenou pro Pohár Ameriky.

Vstupní motorizací do světa Terramaru je benzinová patnáctistovka eTSI, tedy mild-hybrid s výkonem 150 koní spojený se sedmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem předních kol. Tipnete si základní cenovku? Nebudeme vás napínat, za takové auto si Cupra účtuje 1 084 900 Kč.

Ve výbavě však najdete všechno podstatné - 18″ kola z lehkých slitin, třízónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup a startování, digitální přístrojový štít, plně diodovou světelnou techniku, vyhřívání předních sedadel i volantu nebo sportovní podvozek snížený o deset milimetrů včetně progresivního řízení. To už se ta sebevědomá cenovka jeví v lepším světle.

Foto: Cupra

Kompletní ceník nového Terramaru.

Ceník pokračuje ostřejší verzí VZ, pod jejíž kapotou pracuje motor 2.0 TSI s výkonem 265 koní standardně spojený s pohonem všech kol. Tady je cena stanovena na 1 359 900 Kč, ještě silnější 272koňový plug-in hybrid (rychlonabíjení 50 kW, dojezd přes 100 km) stojí 1 419 900 Kč.

Samostatnou kapitolou je limitka o 1 337 kouscích věnovaná Poháru Ameriky. I tu můžete na českém trhu koupit, připravte si ale minimálně 1 459 900 Kč (benzinový dvoulitr), případně 1 519 900 Kč (plug-in hybrid). Tyto vozy se vyznačují specifickým lakováním, svébytnými dvacetipalcovými koly, ale i označením limitované edice na B-sloupcích.

Standardní výbavu lze dále rozšířit třeba balíkem s adaptivní regulací podvozku DCC Pro a Matrix HD LED světlomety za 43 000 Kč. Panoramatické střešní okno se stínicí roletkou stojí 32 000 Kč, nezávislé vodní topení 27 000 Kč, brzdová soustava Akebono s 6pístkovými pevnými třmeny pro výkonné verze pak přijde na 67 tisíc.

Terramar byl navržen a vyvinut v Barceloně, výrobu obstará závod Audi v maďarském Győru. Už teď víme, že první kousky dravého španělského SUV se na českém trhu objeví ještě před koncem letošního roku.

Načítám