Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Označení Cupra používal Seat dlouhé roky pro své ostré deriváty. Počátkem roku 2018 se však z prostého štítku vyklubala svébytná sportovní značka, která má o šest let později vlastní a hodně různorodé portfolio modelů.
Teď se však Španělé vracejí zpátky ke kořenům a připomínají, že tu s námi Cupra Ateca pořád je. Atecu jste doposud mohli koupit s jedinou motorizací – 300koňovým benzinovým dvoulitrem TSI, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol. A jedna dobrá zpráva na úvod: Tato verze v nabídce zůstává i nadále!
Cupra se však rozhodla Atecu zpřístupnit, a rozšířila tak motorovou nabídku směrem dolů o další dvě benzinové motorizace. Základní patnáctistovka má 150 koní, dvoulitr pak 190 koníků. V obou případech je standardem automatická převodovka, pro objemnější čtyřválec pak i pohon všech čtyř kol.
„Cupra Ateca je tajným tipem pro náročné zákazníky, kteří hledají výjimečný vůz se skvělým poměrem cena/výkon. V reakci na požadavky zákazníků nyní rozšiřujeme nabídku motorů a výbav a současně snižujeme ceny. Všestranná Ateca je tak ještě atraktivnější volbou,“ vysvětluje Aleš Novák, ředitel divize Cupra na českém trhu.
A má pravdu, Cupra Ateca je díky doposud nenabízeným motorizacím levnější než kdy dříve. S motorem 1.5 TSI ji dnes pořídíte od 839 900 Kč, 190koňový dvoulitr startuje na 939 900 Kč. Na vrcholu pak zůstává 2.0 TSI s výkonem rovných 300 koní a bohatší výbavou, ta začíná na částce 1 414 900 Kč.