Hlavní obsah

Čtyři na světě a každý unikátní: První zakázkový kabriolet Rolls-Royce je inspirovaný černou růží

Foto: Rolls-Royce

Ani jednoho z těchto krasavců se nejspíš nikomu z nás nepodaří jen tak spatřit na silnici, neboť série je velmi striktně omezena na pouhé čtyři exempláře.

Na zakázku vyráběné modely jsou dnes mezi sběrateli čím dál žádanější – podobně, jako tomu bylo v samých začátcích automobilismu. Není žádným překvapením, že tento trend se týká především luxusních značek, mezi které patří i Rolls-Royce. Nejnovější model Droptail tak vznikne v sérii pouhých čtyř kusů, každý z nich přitom bude unikátní.

Článek

Model Droptail není prvním zakázkovým kabrioletem automobilky Rolls-Royce, ale na rozdíl od předešlých zakázkových modelů Sweptail (2017) a Boat Tail (2021) nevychází jeho technický základ z již existujících vozů Rolls-Royce. Namísto osvědčené platformy, které u Rolls-Royce říkají „Architecture of Luxury“, byl pro vůz vyvinut zcela nový základ konstrukce. Ta je tvořena převážně vysokopevnostní ocelí, slitinami hliníku a pochopitelně i karbonovým vláknem.

Dvoudveřová otevřená karoserie vozu je také ušitá na míru a designéři se inspirovali kreacemi amerických karosářů z dvacátých let minulého století. Droptail je tak netradičně pouze dvoumístný a jeho elegantně se svažující záď zakončená decentní odtrhovou hranou je skoro stejně dlouhá jako majestátní příď.

O pohon se přirozeně stará impozantní 6,75l dvanáctiválec twin-turbo, který disponuje silou více než 600 koní a 840 Nm. Přesné dynamické parametry výrobce neuvádí, má se však za to, že vůz hravě zvládne sprint na stovku pod 5 sekund a dosáhne maximální rychlosti až 250 km/h.

Foto: Rolls-Royce

Kabriolet Droptail vznikl na zakázku. Unikátní lak a interiér vozu je pak inspirován odrůdou černé růže Black Baccara.

Je však evidentní, že o výkonech ani o rychlosti tento vůz nikdy nebude –ostatně jako všechny vozy Rolls-Royce. Je zejména o pocitech a exkluzivitě, čemuž napovídá i produkce limitovaná na čtyři kusy. Každý z nich přitom bude zcela unikátní. Pojetí tohoto prvního kusu je inspirováno vzácnou odrůdou černé růže zvané Black Baccara vyskytující se ve Francii, oblíbenou květinou zadavatele tohoto kusu.

Výsledkem je lak zvaný La Rose Noire, tedy černá růže, který se skládá z dvou již existujících laků – Mystery a True Love. Barva jako taková se za normálních podmínek jeví jako velmi tmavá, skoro až černá, avšak na přímém slunci odhalí krásné tmavé, leč syté odstíny červené – přesně jako růže Black Baccara.

Foto: Rolls-Royce

Odstíny černé růže se odráží i do interiéru. Jeho zhotovení trvalo dva roky.

Nejúchvatnějším elementem vozu je však interiér. Je to k neuvěření, ale jeho zhotovení – od původních návrhů přes volbu barev, materiálů a finální kompletaci – zabralo bezmála dva roky. Dekor palubní desky s motivy padajících okvětních lístků je ve skutečnosti dřevěný a skládá se z více než 1 600 dýhových dílů.

Famózní čalounění, jakého jsou schopni pouze u Rolls-Royce, se opět skládá z barev True Love a Mystery. Převažuje tu červená, avšak třeba horní část palubní desky je čalouněna černou kůží, čímž černá kapota opticky přechází až do interiéru. Třešničkou na dortu jsou exkluzivní hodinky Audemars Piquet vpravo od středových výdechů ventilace, které lze vyjmout a nosit na ruce.

Úchvatná novinka postavená na zakázku prestižní divizí Rolls-Royce Coachbuild byla oficiálně odhalena v kalifornském Monterey. Jde přitom o první kus ze čtyřkusové série a my jsme moc zvědaví, jaké provedení s jakou inspirací předvedou další tři unikáty.

A určitě vás teď zajímá, na kolik tahle exkluzivní sranda ušitá na míru přijde. Výrobce samozřejmě oficiálně cenu nezveřejnil, ale v kuloárech se proslýchá, že to je okolo 25 milionů. DOLARŮ! Tedy v přepočtu kolem 550 milionů korun. Tak co, nechali byste si také jeden kousek postavit?

Načítám