Hlavní obsah

Čtyřdveřové GT od Mercedesu-AMG se dočkalo faceliftu. Vyšší výkon ale překvapivě nenabídne

Foto: Mercedes-AMG

Němci musejí být se svým produktem velmi spokojeni, když se ani neobtěžovali zvýšit v rámci faceliftu výkon. To se u nich často nestává…

Ti Němci! Vyrábí úžasné stroje a moc dobře to vědí, v rámci faceliftu tak nabízí hladovým zákazníkům jen neznatelné změny, stejný (ale bohatě dostatečný) výkon a pár nových barev. Jako například u tohoto univerzálu z Affalterbachu.

Článek

Mercedes-AMG GT čtyřdveřové kupé. Tak zní oficiální označení této modelové řady, která nabízí výkony srovnatelné s klasickým Mercedesem-AMG GT, avšak ne za cenu sníženého pohodlí a prostoru. Je otázkou, zda je to označení dokonale výstižné, nebo naopak dokonale matoucí – výsledek necháme na vás.

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GT čtyřdveřové kupé – facelift pro rok 2022 doznal jen minimálních změn, jednotlivé motorizace od sebe teď rozeznáte snad jen s pomocí mikroskopu

Faktem nicméně je, že když někde řeknete, že jste přijeli „Gétéčkem od Mercedesu“, zní to sakra dobře, a to bez ohledu na to, zda jste přijeli jednou ze šestiválcových verzí GT 43 a GT 53 nebo plnotučnou osmiválcovou GT 63. Ani „šest-trojka“ však není úplným vrcholem nabídky – nesmíme zapomenout na drtivě výkonnou hybridní verzi GT 63 S E Performance.

Právě tato vlajková loď a nejsilnější Mercedes-AMG všech dob je jakýmsi jádrem modelové řady „GT čtyřdveřové kupé“ – vizuální změny nižších verzí totiž věrně kopírují vrcholnou verzi, jmenovitě třeba design průduchů v předním nárazníku, tvar bočních prahů, nový design litých kol a optika zadních svítilen.

Vyšší výkon? Není potřeba

Foto: Mercedes-AMG

Že by čtyřdveřové GT od AMG potřebovalo vyšší výkon? Pche, nesmysl!

U výkonného auta asi všichni očekáváme také mírný výkonový nárůst, jenže kupodivu to tak není – perfekcionističtí Němci tedy jsou spokojeni alespoň s výkonem svého čtyřdveřového kupé.

Na druhou stranu se na ně nemáme proč zlobit – už „vstupní“ motorizace GT 43 s třílitrovým dvakrát přeplňovaným řadovým šestiválcem (nikoli vidlicovým, to se občas plete) dává výkon zcela dostatečných 370 koní a 500 Nm točivého momentu. Zrychlení na stovku trvá 4,9 sekundy a maximálka je 270 km/h.

Foto: Mercedes-AMG

Šestiválcové verze mají klasický podvozek s vinutými pružinami, ty osmiválcové pak používají vzduchovou verzi AMG RideControl+. Liší se také převodovky – šestiválce mají klasický 9stupňový automat, osmiválce mají dvouspojku MCT

Komu by to však na „takové to domácí popojíždění“ bylo málo, je tu silnější verze téhož motoru o výkonu 435 koní a 520 Nm s označením GT 53. Funkce EQ Boost pak umožňuje krátkodobě zvýšit výkon o 25 koní a 250 Nm, například při předjíždění. Zmíněné verze pak používají pohon všech kol 4Matic spřažený s 9stupňovým automatem a jezdí na klasických ocelových pružinách.

Výkonové parametry kupodivu zůstávají stejné také u variant s vidlicovým osmiválcem. Motorizace GT 63 dává výkon 585 koní a 800 Nm, verze GT 63 S potom 639 koní a 900 Nm. Kromě motoru se od výše zmíněných liší třeba vzduchovým podvozkem, dvouspojkovou převodovkou MCT, elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem v základu a schopností natáčet v zatáčkách také zadní kola.

Vrcholem nabídky potom zůstává – tři, dva, jedna – Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Ten nabízí díky dodatečnému elektromotoru na zadní nápravě kombinovaný výkon 843 koní a téměř železniční krouťák 1 400 Nm. Jako jediná verze tak zvládá sprint na stovku pod tři sekundy. Panečku, to už je přece teritorium vrcholných supersportů!

Nové speciální příplatkové laky a nový 21palcové ráfky

Po estetické stránce se můžeme těšit na zbrusu nový design 21palcových kovaných disků a několik málo nových barevných odstínů. Klasické metalické laky zastupuje modrá Brilliant, bílá Polar, stříbrná Cirrus, šedá Graphite, červená Jupiter a černá Obsidian. K dispozici jsou potom ještě speciální barvy z palety „designo“ – modrá Brilliant Magno, šedá Selenite Magno a Graphite Magno, případně bílá Diamond.

Faceliftované verze čtyřdveřového kupé AMG GT mají dorazit k evropským zákazníkům letos v létě. Ceny začínají na částce 2 651 110 Kč za výchozí verzi AMG GT 43. Osmiválcové verze GT 63 začínají nad čtyřmi miliony a vrcholná verze S E Performance teprve začíná (!) na částce 5 275 600 korun.

Načítám