Hlavní obsah

Čtvrtý Ranger odhaluje výkony svých motorizací. Naftový šestiválec potěší mocným krouťákem

Foto: Ford

Do nabídky se dostane i benzinový 2,3litrový čtyřválec, ovšem nikoli pro Evropu

Očekávání v rámci čtvrtého Rangeru jsou obrovská. Auto nejenže převzalo vzhled mohutnějšího Fordu F-150, ale také slibuje zajímavé motorizace. Nyní už dokonce víme, kolik nabídnou koní, jak velký krouťák a na jaké trhy se dostanou.

Článek

Ford Ranger s pořadovým číslem čtyři je globálním modelem modrého oválu, takže se bude nabízet nejen v Evropě, ale rovněž v Austrálii, USA, na Blízkém východě nebo třeba v Jižní Americe. Z toho důvodu se pod jeho kapotu podívá řada motorů a my už nyní víme, jaké poskytnou výkony.

Foto: Ford

Utilitární Ford Ranger nabídne i naftový šestiválec, hurá!

Vrcholový turbodiesel 3,0 litru V6, který se dostane také do Evropy, je naladěný na výkon 184 kW (250 koní) při 3 250 ot./min. a na točivý moment 600 Nm při 1 750–2 250 ot./min. Podle zástupců Fordu jde o zcela nově vyvinutou pohonnou jednotku, a to pro potřeby zákazníků vyžadujících vysoký výkon i sílu.

Vedle naftového šestiválce se v nabídce objevují rovněž vznětové řadové dvoulitrové čtyřválce, obdařené buď jedním, anebo dvěma turbodmychadly.

Foto: Ford

Středový panel s vertikální obrazovkou jde v duchu současných novinek od Fordu

Nejslabší „jednoturbo“ má výkon 110 kW (150 koní) při 3 500 ot./min. a točivý moment 350 Nm v rozmezí 1 750–2 750 ot./min., zatímco silnější provedení naladěné na 125 kW (170 koní) při 3 500 ot./min. se pyšní krouťákem 405 Nm dostupným od 1 750 do 2 500 ot./min.

Výkonnější „biturbo“ přijíždí obdařené 155 kW (211 koní) při 3 750 ot./min. a 500 Nm dostupnými od 1 750 do 2 500 ot./min. Technickou zajímavostí je, že přeplňovací soustavu tvoří malé a velké turbodmychadlo, přičemž obě jednotky umí pracovat buď sériově, nebo díky speciálnímu bypassu může být „malý šnek“ obejit, což umožní „velkému šnekovi“ pracovat zcela naplno.

Foto: Ford

Do Evropy se dostanou diesely 3,0 l V6 a 2,0 l R4. Benzinový šestiválec pak hledejte u Raptoru

Pokud byste zabrousili na Blízký východ, tak tam se chystá 2,3litrový zážehový čtyřválec EcoBoost naladěný na výkon 302 koňských sil při 5 900 ot./min. a točivý moment 452 Nm při 3 350 ot./min.

Bude elektrika?

Čtvrtá generace Fordu Ranger by se mohla objevit nejprve s plug-in hybridním pohonem, nicméně hovoří se rovněž o plně elektrické variantě, která by měla dorazit později jako náhrada/doplněk za/k PHEV. Příchod elektrifikovaného modelu je v rámci spekulací odhadován na příští rok, případně 2025. Cena pak má být v USA okolo 30 000 amerických dolarů (cca 673 000 Kč) bez daní a dalších pobídek.

Automobilka dále uvádí, že pohonné jednotky testovala na simulátorech, nicméně také v extrémně náročném reálném terénu, včetně provozu v hodně vysokých i nízkých teplotách.

Foto: Ford

Motory pro Ranger prošly náročnými zkouškami, slibují tak spolehlivost

Co se týče převodovek, tak ty mají natestováno více než šest milionů kilometrů v různorodých prostředích. Většina variant Rangeru totiž podědí automatický desetikvalt z F-150 a F-150 Raptor, zatímco verze s motorem 2,3 litru EcoBoost dostane samočinný desetikvalt z Rangeru Raptor.

Část motorů se dostane rovněž do SUV Everest, nicméně to v Evropě oficiálně nekoupíte. Pokud jde o tažnou sílu, tak se předpokládá otypování na 3 500 kg. Pohon 4×4 bude připojitelný, případně připojitelný s funkcí „auto“.

Foto: Ford

Všechny modelové varianty čtvrtého Fordu Ranger

Už brzy se světu ukáže taktéž druhý Volkswagen Amarok, což bude jen Ranger v přestrojeném kabátě se specifickými úpravami od německého koncernu a místem výroby lokalizovaným na jihu Afriky.

Na druhou stranu si Ford od Volkswagenu koupil praktické MEB platformy pro vlastní elektromobily a postavil na Caddyně svoje Tourneo Connect. Inu pořekadlo „musíme si pomáhat“ tedy platí nejen v tom filmovém světě, že?

Načítám