Článek
Nová generace C8 Stingray je v historii Corvette zcela přelomová – po letech snění a vývoje prototypů, které se však nikdy nedočkaly sériové produkce, Chevrolet konečně sebral všechnu svou odvahu a postavil Corvette s motorem uprostřed. A výsledek je skutečně fascinující! Design je brutální a technika špičková, obratnost auta s masou koncentrovanou kolem středu otáčení je prostě o třídu jinde než dříve s motorem vpředu, muziku stále tvrdí 500koňový atmosférický V8. Perfektní kombinace.
A jestli vám to není dost, můžete si pořídit zcela novou verzi Z06 s jejím 670koňovým V8 s plochou klikovkou, derivátem speciálů pro závodních tratě, která z Corvette dělá rovnocenného soupeře pro zavedené evropské supersporty. Ale tím to rozhodně nekončí!
Chevrolet totiž chystá další výkonné varianty – právě vypustil kraťoučké video, které naznačuje podobu jedné z nich, která se již brzy ukáže světu. Dobře se na to video podívejte – co vám na něm přijde zvláštní?
Jasně, je to očividné, zasloužíte si bludišťáka – nová Corvette bude hrabat i předníma kolečkama! Corvette s pohonem všech čtyř kol je další revolucí v revoluci, a sice o to víc, že tento pohon bude realizovaný elektricky.
Další varianta Corvette totiž má být plug-in hybridní, ale nemyslete si, že je to kvůli snížení emisí a uspokojení zeleného svědomí. Kdepak, cílem je zase výkon a jeho široká využitelnost. Hybridní Corvette má totiž disponovat výkonem přes 600 koní (některé zdroje dokonce hovoří až o 800 koních!), a proto se jí pohon všech čtyř kol (hádáme, že zadní kola bude pohánět klasický 6,2 LT2 V8 z „běžné“ Corvette a mezi předními koly bude elektromotor) bude určitě hodit k jeho efektivnějšímu přenosu na silnici. A jméno? Corvette E-Ray zní super…
To vše jsou převážně spekulace, protože Chevrolet do světa žádné detaily nevypustil, takže si musíme počkat ještě pár týdnů/měsíců na oficiální představení. Ale určitě je na co se těšit. Není žádným tajemstvím, že Chevrolet pracuje dokonce i na čistě elektrické variantě!
Část fanoušků možná mrzí, že Corvette už není tím kladivem s prostým velkým V8 pod přední kapotou, jenže to by z ní dělalo zoufale zastaralý kus techniky a to nikdo nechce dopustit. S novou konstrukcí a moderními pohony je Corvette naopak na špici technologického vývoje a může směle čelit novinkám od McLarenu nebo Ferrari. A přesně o to všem vývojářům i zákazníkům Corvette šlo.