Hlavní obsah

Corvette na elektřinu má pořád V8, stovku dá za 2,5 sekundy a umí být „neviditelná“

Foto: Chevrolet

První elektrifikovaná Corvette E-Ray je díky hybridu nejrychleji akcelerující Corvette všech dob

Ještě donedávna bylo těžké si to jen představit, ale teď je to oficiální – elektrifikace se dočkala i slavná Corvette. Vítaným vedlejším efektem této „zelené“ verze kultovního sporťáku je nejlepší zrychlení v historii modelu a výkon drtivých 654 koní.

Článek

Dámy a pánové, peklo oficiálně zamrzlo. Tedy alespoň tomu nasvědčují okolnosti – elektrifikace už přišla i na slavný americký sporťák s vřískajícím osmiválcem pod kapotou. Dobrou zprávou však je, že atmosféricky plněný osmiválec tu je stále v hlavní roli.

Lišáci z Michiganu totiž v tomto případě ekologii využili ve jménu rychlosti – nová Corvette E-Ray totiž právě díky hybridnímu ústrojí zrychlí z klidu na stovku za fantastických 2,5 sekundy, což je nejlepší hodnota v historii kultovního modelu, kterému fandí i americký prezident.

Základem hybridního ústrojí je starý známý vidlicový osmiválec LT2 o objemu 6,2 litru, leč podladěný na výkon 502 koní. Na přední nápravě mu asistuje elektromotor, který sám o sobě dává výkon 163 koní – kombinovaný výkon je pak navzdory logickému součtu 654 koní, neboť spalovací a elektrický motor podávají nejvyšší výkon při jiných otáčkách.

Foto: Chevrolet

Nová hybridní Corvette E-Ray umí kromě drtivé akcelerace jet i čistě na elektrický pohon, čímž se v režimu Stealth stává téměř nenápadnou

Elektromotor umožňuje takzvaný režim Stealth. Z radaru Corvette sice nezmizí, je však nenápadnější díky uspání spalovacího motoru, díky čemuž může jet čistě na elektřinu až do rychlosti 72 km/h. Vůz se tak stane „neviditelným“ alespoň před zraky a hlavně sluchy ochránců životního prostředí. Systém čerpá energii z baterie o kapacitě 1,9 kWh.

Kromě toho první elektrifikovaná Corvette nabízí adaptivní podvozek Magnetic Ride Control 4.0 ve standardu. V základní výbavě najdeme i karbon-keramické brzdy Brembo, které se ukrývají za 20palcovými koly vpředu a 21palcovými vzadu. Na výběr je pak ze čtyř designů hliníkových kol, vrcholem nabídky extrémně lehká kola z karbonu.

Vizuálně jsou rozdíly oproti klasické Corvette poměrně minimální, při bližším pohledu je však Corvette E-Ray nepatrně širší – konkrétně o cca 9 cm. Pod lupou pak najdeme ještě pozměněný design přední masky a nové průduchy na zadním nárazníku.

Dále lze volit mezi 14 různými odstíny barev, za příplatek je pak možné si vůz nechat polepit „rychlými pruhy“ v barvě Electric Blue. Z bezpečnostních systémů máme počítat se systémem hlídání jízdy v pruzích s upozorněním na jeho opuštění bez použití blinkru nebo třeba s protikolizním asistentem s funkcí nouzového brzdění.

Do prodeje se má hybridní Corvette dostat v druhé polovině tohoto roku, Michigan zatím stanovil cenu doma ve Státech na 104 295 dolarů (cca 2,3 milionu Kč) za verzi kupé, verze kabrio začíná na částce 111 295 dolarů (cca 2,45 milionu Kč).

Načítám