Hlavní obsah

Cobra se vrací jako 1000koňová bestie s karbonovou karoserií. Stojí desítky milionů a nesmí na silnice

Foto: Classic Recreations

Roadster Shelby Cobra patří mezi nejznámější a nejobdivovanější sportovní auta všech dob. Nyní se tahle legenda z 60. let minulého století vrací v modernizované podobě. Má to ale několik nepříjemných háčků.

Článek

Moderní Cobru připravila společnost Classic Recreations, která pro svou verzi dokonce získala oficiální licenci. Nejde tedy o repliku, ale o skutečně oficiálního pokračovatele odkazu původního britsko-amerického roadsteru. Vůz, který dostal nezvykle dlouhé jméno „Diamond Edition Carbon Fiber Shelby Cobra Race Car“, vznikl u příležitosti 60. narozenin původní Cobry. A vypadá úžasně!

Velkou změnu oproti originálu představují panely karoserie vyrobené z uhlíkových vláken. Celá karoserie je proto mimořádně lehká, váží jen 40 kilogramů. Těží z toho ale celé auto, které váží pouze zhruba 1 040 kilogramů.

Další silnou stránku představuje výkon. Pod přední kapotou totiž pracuje moderní pětilitrový osmiválec Coyote Aluminator od divize Ford Racing. Vybaven je přeplňováním kompresorem Magnuson, řídicí jednotkou MoTeC a poskytuje maximální výkon 746 kW (1 014 koní) a nejvyšší točivý moment 1 016 Nm.

Foto: Classic Recreations

Lehoučká karbonová karoserie a výkon rovných tisíc koní? Carroll Shelby by to rozhodně schválil!

Osmiválec posílá sílu přes šestistupňovou manuální převodovku Tremec na zadní kola. Karbonová Cobra podle výrobce zvládne sprint z nuly na 60 mil v hodině (96 km/h) za 3,9 sekundy a rozjede se až na 306 km/h.

Společnost Classic Recreations samozřejmě auto postavila na moderním (a údajně motorsportem inspirovaném) podvozku, nechybějí pořádné brzdy, které by tohle lehoučké, přemotorované monstrum dokázaly zkrotit.

Všechno ale není tak růžové, jak by se mohlo zdát. V první řadě je tu astronomická cena 1,2 milionu dolarů, což je v přepočtu asi 26,5 milionu korun. A i když se rozhodnete vysokou sumu za novou Cobru vysázet, stejně možná budete mít smůlu. Výrobce totiž plánuje produkci pouhých 10 exemplářů.

Pak je tu ještě jeden zádrhel. Úžasný roadster byste si mohli užít jen na okruhu, na běžné silnice vůz nesmí, chybí mu potřebná homologace. Ale stejně nás strašně láká! Co vás?

Jak se vám líbí tahle moderní Cobra?
Chci to!
43,5 %
Bál bych se o život.
4,8 %
Radši bych sáhl po lacinější replice.
7,7 %
Když Cobra, tak jedině originál.
44 %
Celkem hlasovalo 736 čtenářů.
Načítám