Článek
Historie praktického modelu Sharan však sahá až do roku 1991, kdy Volkswagen ve spolupráci se značkou Ford vytvořil koncept rodinného automobilu kategorie MPV, jehož sériová výroba byla zahájena o čtyři roky později, v září 1995.
V roce 2010 byla představena druhá generace modelu Sharan, jejíž vývoj i výrobu měl již ve svých rukách výhradně koncern Volkswagen.
Po modernizaci v roce 2015 se počítalo s ukončením produkce v roce 2019, ale popularita velkého MPV se dvěma posuvnými bočními dveřmi a prostorným a variabilním interiérem automobilku Volkswagen vedla k prodloužení výroby o další tři roky.
A po nich dokonce údajně bylo na stole ještě další pokračování, jenže tyto myšlenky utnuly přetrvávající problémy v dodavatelských řetězcích. Poslední Volkswagen Sharan tak vyjel z bran portugalského závodu Palmela 10. října 2022.
Přímého nástupce německá automobilka nepřichystala, tedy pokud nebudeme počítat model Viloran, který sice představuje klasické MPV, ale je výrazně větší než Sharan, a navíc je určen výhradně pro čínský trh.
V Evropě zájemci o velkoprostorové vozidlo značky Volkswagen musejí vybírat z modelů Touran, který je menší a také ho jistě brzy čeká konec, Caddy Maxi, Multivan nebo z osobních verzí Transporteru T6.1. Zmínit můžeme i elektrický ID. Buzz, který příští rok dorazí v prodloužené verzi, jež konečně nabídne až sedmimístný interiér.
Co kdyby ale Volkswagen přece jen v budoucnosti model Sharan do nabídky vrátil? Tuto otázku si položil grafik, designér a virtuální umělec vystupující na sociálních sítích jako Sugarchow či Sugar Design.
Vytvořil totiž vlastní koncept třetí generace tohoto legendárního rodinného MPV. Při návrhu vzhledu pochopitelně vzal v potaz aktuální designový jazyk značky Volkswagen, inspiroval se především elektrickým sedanem ID.7. Vidět je to zejména na provedení předních partií, které se ID.7 velice podobají - a to jak tvary nárazníku, tak řešením světel.
Designér svou představu vybavil bohatým prosklením a posuvnými dveřmi, zaujme také dlouhý rozvor. Sugarchow předpokládá, že by nový Sharan jezdil na elektřinu, koncept proto pojmenoval ID. Sharan.