Hlavní obsah

Co kdyby Volkswagen oživil oblíbenou rodinnou legendu? Nový Sharan by mohl vypadat nějak takto

Foto: Instagram/Sugarchow

Volkswagen Sharan sice existuje jen ve dvou generacích, přesto patří k legendám mezi rodinnými SUV. Vyráběl se totiž dlouhých 27 let, během nichž se prodalo více než 1,1 milionu exemplářů.

Článek

Historie praktického modelu Sharan však sahá až do roku 1991, kdy Volkswagen ve spolupráci se značkou Ford vytvořil koncept rodinného automobilu kategorie MPV, jehož sériová výroba byla zahájena o čtyři roky později, v září 1995.

V roce 2010 byla představena druhá generace modelu Sharan, jejíž vývoj i výrobu měl již ve svých rukách výhradně koncern Volkswagen.

Po modernizaci v roce 2015 se počítalo s ukončením produkce v roce 2019, ale popularita velkého MPV se dvěma posuvnými bočními dveřmi a prostorným a variabilním interiérem automobilku Volkswagen vedla k prodloužení výroby o další tři roky.

A po nich dokonce údajně bylo na stole ještě další pokračování, jenže tyto myšlenky utnuly přetrvávající problémy v dodavatelských řetězcích. Poslední Volkswagen Sharan tak vyjel z bran portugalského závodu Palmela 10. října 2022.

Přímého nástupce německá automobilka nepřichystala, tedy pokud nebudeme počítat model Viloran, který sice představuje klasické MPV, ale je výrazně větší než Sharan, a navíc je určen výhradně pro čínský trh.

V Evropě zájemci o velkoprostorové vozidlo značky Volkswagen musejí vybírat z modelů Touran, který je menší a také ho jistě brzy čeká konec, Caddy Maxi, Multivan nebo z osobních verzí Transporteru T6.1. Zmínit můžeme i elektrický ID. Buzz, který příští rok dorazí v prodloužené verzi, jež konečně nabídne až sedmimístný interiér.

Co kdyby ale Volkswagen přece jen v budoucnosti model Sharan do nabídky vrátil? Tuto otázku si položil grafik, designér a virtuální umělec vystupující na sociálních sítích jako Sugarchow či Sugar Design.

Vytvořil totiž vlastní koncept třetí generace tohoto legendárního rodinného MPV. Při návrhu vzhledu pochopitelně vzal v potaz aktuální designový jazyk značky Volkswagen, inspiroval se především elektrickým sedanem ID.7. Vidět je to zejména na provedení předních partií, které se ID.7 velice podobají - a to jak tvary nárazníku, tak řešením světel.

Designér svou představu vybavil bohatým prosklením a posuvnými dveřmi, zaujme také dlouhý rozvor. Sugarchow předpokládá, že by nový Sharan jezdil na elektřinu, koncept proto pojmenoval ID. Sharan.

Líbil by se vám takový návrat Volkswagenu Sharan?
Ano, klasické MPV v nabídce Volkswagenu chybí.
16,6 %
Ano, ale jen se spalovacími motory.
81,2 %
Ne, podobné auto by bylo zbytečné.
2,2 %
Celkem hlasovalo 676 čtenářů.
Načítám