Hlavní obsah

Citroën za 103letou historii značky po desáté mění logo. Vypadá skoro stejně jako to nejstarší

Foto: Citroën

Nové logo? Už zase?

Francouzský Citroën mění logo, a vzhledem k tomu, že je tomu už po desáté za 103letou historii značky, dá se tento proces nazvat pravidelným evergreenem. Tentokrát se výrobce vrací ke kořenům do roku 1919, kdy André Citroën, už 19 let fascinovaný převodovými koly se šípovitým ozubením, dává tuto symboliku do loga svých vozů.

Článek

Loga za poslední období změnil kdekdo, namátkou vzpomeneme třeba Peugeot, Renault, Dacia, Volkswagen anebo naši Škodovku, kde namísto designových kreací návrháři prostě zvolili obyčejné písmo. Nyní všechny inovátory doplnil rovněž francouzský Citroën, který svoje logo za 103letou historii značky obměňuje už po desáté.

Foto: archiv automobilky

André Citroën v roce 1900 odkoupil od Poláků patent na šípovité ozubení

Nejnovější kreace, doplněná sloganem „Nothing moves us like Citroën“ (Nic nás nerozhýbe jako Citroën), odkazuje na rok 1919, kdy byl zakladatel automobilky, André Citroën, už 19 let fascinován ozubenými koly šípovitého tvaru. Tento patent měl už od roku 1900 odkoupený z Polska a stavěl na něm svůj tehdejší strojírenský byznys.

No a od té doby byl Citroën vždy spojen s šípy, což se odráží třeba i na modelu Traction Avant, do jehož vývoje vložil André takřka veškeré své jmění a kvůli němuž se hluboce zadlužil.

Foto: Tomáš Kopečný

Symbolika ozubení je na přídi Traction Avantu zcela zřejmá

Však se podívejte sami na snímek níže, který vás se všemi deseti logy automobilky podrobně seznámí a přidá i rok jejich uvedení. Pro znalce pak dodáváme, že některá loga používal Citroën paralelně s ostatními.

Foto: Citroën

Tak to je všech deset log Citroënu

Každopádně vás nebudeme zatěžovat psaním o tom, jak je logo odvážné a symbolizuje vstup automobilky do nové éry. Podstatné je, že po debutu na koncepčním rodinném elektromobilu Citroën Oli se symbol bude postupně objevovat na konceptech a sériových vozech od poloviny roku 2023. Rovněž jim budou vyzdobeny showroomy, kanceláře, internetové stránky i sociální sítě značky – zkrátka všechna místa, kde mohou lidé přijít s Citroënem do kontaktu.

Foto: Citroën

V rámci barev se do hry dostává také výrazná červená, jakou nám ukazuje koncepční Citroën Oli

Loga také doplňuje jednoduchá barevná paleta a nápisy, jejichž základ tvoří bílá a šedá, následované modrou a červenou. S tím přichází i zpráva, že výrobce vrací do hry modrou Monte Carlo, jakou můžete znát třeba z modelů 2CV či DS, a jakou si dle všeho budete moci objednat i pro váš vůz.

Zpráva o nové identitě značky není nijak převratná, spíše symbolizuje fakt, že výrobce nezamrzl na místě a posouvá se dál, což nám demonstruje sice podivnými, ale určitým způsobem avantgardními modely s X na konci. Nové logo tak berte jen jako takovou třešničku na šípovitém francouzském dortu.

Související témata:
Načítám