Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Teď konečně Francouzi prozrazují ke své novince veškeré podrobnosti. Druhý Citroën C3 Aircross přijíždí ve svěžím kabátku, jehož vybrané designové inovace jsou inspirovány nedávnými koncepty a studiemi. Potvrzeno bylo sedm míst, různé typy motorů a příznivá cenovka. Nyní je automobilka konkrétnější.
Standardem zůstane pětimístné provedení, které slibuje nejlepší vnitřní prostor v daném segmentu. Zadní lavice je rozdělena v poměru 60 : 40 (bohužel pouze sklopná, nikoliv posuvná) a za ní najdeme 460litrový zavazadlový prostor, který lze sklopením sedaček navýšit na rovných 1 600 litrů.
V sedmimístném uspořádání je prostřední lavice posunuta o 65 mm směrem vpřed, aby byl i prostor pro posádku ve třetí řadě dostačující. Citroën mimo jiné uvádí, že 93 % evropských majitelů aut této kategorie ujede denně méně než 80 kilometrů. Je tedy jasné, že zadní lavice pro dva dospělé by cestou k moři byla spíš utrpením, na všední courání je však dostačující. Jen škoda, že dvojice zadních sedadel není vyjímatelná, má pouze sklopná opěradla.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QJ_z/GxNL/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,2032,1448%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Zjednodušený a útulný interiér, armáda bezpečnostních a asistenčních systémů, propojení vozu s chytrým telefonem. To mají být hlavní uživatelské taháky nového C3 Aircross.
Motorová paleta bohužel nenabídne diesel, na výběr však pořád zůstávají tři varianty: základem je ryze benzinový 1,2litrový tříválec s výkonem 100 koní spojený se šestistupňovou manuální převodovkou, u kterého Citroën logicky avizuje i nejpříznivější cenovku. Mělo by ostatně jít o jeden z cenově nejkonkurenceschopnějších vozů v daném segmentu.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QQ_1/00xDp/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,875,4000,2250%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Nový Citroën C3 Aircross.Video: Citroën
Alternativu představuje rovněž tříválcová dvanáctistovka, ale s 48V mild-hybridní výpomocí, která se kombinuje s dvouspojkovou automatickou převodovkou (v níž je zabudován 28koňový elektromotor) a dodává 136 koňských sil. Nejde jen o to, že by se elektrifikoval standardní benziňák, toto provedení bylo vyvinuto speciálně pro mild-hybridní variantu a skoro polovina komponent je zbrusu nová.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QI_z/3iqG/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,2040,1464%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Novinka se také chlubí odpružením s patentovaným systémem progresivních hydraulických dorazů. Komfort mají dále povýšit sedačky Advanced Comfort se zesílenou pěnou.
A chybět pochopitelně nesmí ani verze čistě elektrická. Ta aktuální má jeden elektromotor o výkonu 113 koní a LFP baterii s kapacitou 44 kWh, která avizuje dojezd přes 300 kilometrů (na finální homologaci se ještě čeká). Baterku lze nabíjet výkonem až 100 kW a za ideálních podmínek to z 20 na 80 % zabere 26 minut. Pro příští rok však Citroën avizuje schopnější verzi elektromobilu s dojezdem přes 400 km.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QR_v/jgaM/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,2034,1462%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QL_z/eJnM/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,2038,1488%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QQ_4/f81I/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,2040,1520%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QL_z/oERN/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,2041,1442%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QI_z/3iqG/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,2040,1464%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QJ_z/GxNL/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,2032,1448%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QM_2/duES/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,2042,1466%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QI_w/AhMCW/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,4000,4000%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QI_w/EW9CX/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,4000,4000%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QK_1/dBXDB/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,4000,4000%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QN_2/qDhD8/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,4000,4000%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QO_9/G6PDI/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,4000,4000%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_QO_9/PdWDJ/citroen-c3-aircross.png?fl=cro,0,0,4000,4000%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Citroën C3 Aircross.
Nový C3 Aircross se bude doma ve Francii prodávat za v přepočtu 480 tisíc se spalovacím motorem a za 630 000 Kč coby mild-hybrid. Elektrická varianta má být dražší o dalších padesát tisíc, což by z novinky dělalo jeden z nejdostupnějších elektromobilů na trhu. Na české ceny si ale musíme ještě nějaký čas počkat, u nás se vůz vyráběný v Trnavě začne prodávat až závěrem letošního roku.