Hlavní obsah

Čínský konkurent Tesly dostal třetí oko, rychlejší nabíjení a pohodlnější podvozek, akorát nedojede tak daleko

Foto: BYD

Čínský BYD Seal se dočkal modernizace, která sice z vnějšku jeho dosavadní design prakticky nezměnila, ovšem technologicky se auto dostalo na vyšší úroveň i s přispěním třetího oka. Přímý konkurent Tesly Model 3 nicméně přišel o dojezd, zato získal komfortní prvek, který možná oceníte o něco víc.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Elektrický sedan Seal od čínské automobilky Build Your Dreams (BYD) se ve své domovině dočkal významné technologické modernizace. Vozidlo přešlo ze 400voltové na 800voltovou architekturu (tu má třeba Porsche nebo Hyundai), což znamená především rychlejší nabíjení. Dříve jste auto nejrychleji nabili z 10 na 80 % za 37 minut, ovšem nyní se bavíme o 25 minutách.

Foto: BYD

BYD Seal před modernizací. Když jej srovnáte s faceliftovaným modelem na hlavním snímku, moc rozdílů neobjevíte.

S vylepšenou architekturou dorazily také vylepšené adaptivní tlumiče, které mají zvýšit cestovní komfort i samotné ovládání vozidla. Na střeše se navíc objevilo tzv. třetí oko neboli lidar (dálkový měřič).

Ten má podle výrobce přinést významný pokrok v oblasti autonomního řízení, fungování bezpečnostních systémů a samočinného parkování. Musíme v souvislosti s tím připomenout, že některé elektromobily už jsou prý vybaveny samočinným řízením čtvrté úrovně, ovšem pouze v některých čínských městech.

Technologicky tedy čínský konkurent Tesly Model 3 poskočil, zato ztratil na dojezdu. Vůz totiž přijíždí se dvěma trakčními akumulátory o kapacitě 61,44 kWh a 80,64 kWh, což znamená oproti současné vrcholové kapacitě 82,5 kWh ztrátu dojezdu o 7 %.

Ve vysoce optimistickém čínském homologačním cyklu CLTC elektrický Seal před modernizací s 82,5kWh baterkou ujede na jedno nabití 700 km, což dělá v přepočtu na evropské WLTP 538 km. Modernizovaný model s akumulátorem 80,64 kWh spadl na 650 km dle CLTC, tedy na 500 km podle WLTP.

Základní Seal pohání elektromotor o výkonu 231 koní roztáčející zadní kola, jeho výkonnější verze nabídne stádo 313 koňských sil a vrcholová čtyřkolka rovnou 530 koní.

Uvnitř vozu se objevuje nový kožený volant s plochou spodní částí, klavírní černé plasty (na údržbu poněkud nepraktické) nahradily matně šedé plasty a změnily se také výdechy ventilace. Už nejsou tak výrazné, ale zapuštěné do palubní desky, jako to má třeba Tesla nebo DS 4.

Nový Seal už se prodává v Číně a co je úsměvné, tak podle serveru Carnewschina se objevil v dealerstvích ještě před tím, než byl oficiálně odhalen. U nás to obvykle funguje malinko jinak, kdy je nejdřív premiéra a až za půl roku se auto fyzicky objeví u prodejců.

Načítám