Článek
Necelých osm set tisíc. Za model s baterkou o kapacitě 51 kWh, která má podle WLTP zaručit 350 km. MG4 se nabízí i s větším, 64kWh akumulátorem, s nímž zvládnete až 450 km, pořád vám přitom stačí bezkonkurenčních 884 960 Kč. Bez přehánění bezkonkurenčních, nejlevnější VW ID.3 totiž přijde na 1 110 900 Kč (baterka s kapacitou 58 kWh), na Škodu Enyaq s 62kWh akumulátorem potřebujete nejméně 1 239 900 Kč a třeba takový Renault Megane E-Tech (60 kWh) začíná na částce 1 205 000 Kč.
A že s výbavou čínská novinka rozhodně nestrádá, je nejlépe vidět z naší tabulky. Pár prvků MG4 v porovnání s konkurenty sice chybí, interiér s umělohmotným volantem je v porovnání s Enyaqem, Meganem a teď už i ID.3 také spíš účelnější, trochu plastovější, vyloženě lacině však nepůsobí a ani zpracováním nezaostává.
MG4 Electric 125 kW 51 kWh Emotion | Renault Megane E-Tech 160 kW 60 kWh Techno | Škoda Enyaq iV 60 132 kW 62 kWh Clever | VW ID.3 150 kW 58 kWh Pro | |
Základní cena | 779 960 Kč | 1 205 000 Kč | 1 239 900 Kč | 1 110 900 Kč |
Airbagy | 6 | 7 | 7 | 7 |
Adaptivní tempomat | ano | ano | ano | ano |
Zadní parkovací senzory | ano | ano | ano | ano |
Zadní parkovací kamera | ne | ano | ano | ano |
LED světlomety | ano | ano | ano | ano |
Automatická klimatizace | ano | ano | ano | ano |
Bezklíčkový vstup | ano | ano | ano | ano |
Kola | 16" ocelová | 20" litá | 19" litá | 18" ocelová |
Kůží potažený volant | ne | ano | ano | ano |
Automatická dálková světla | ano | ano | ano | ano |
El. ovládaná a vyhřívaná zrcátka | ano | ano | ano | ano |
El. boční okna | ano | ano | ano | ano |
Palubní počítač | ano | ano | ano | ano |
Digitální rádio | ano | ano | ano | ano |
Apple CarPlay, Android Auto | ano | ano | ano | ano |
Je nutné dodat, že na vybrané konkurenty ztrácí ve verzi za 779 960 Kč výkonem elektromotoru – zatímco MG4 nabídne 125 kW, škodovka poskytuje 132 kW, volkswagen pak 150 kW a renault dokonce 160 kW. Ale připomínám, že za silnější specifikaci MG4 se 150 kW a 64kWh baterkou zaplatíte zmíněných 884 900 Kč, a navíc si polepšíte na druhý stupeň výbavy Elegance. A ten už umí kožený volant, sedmnáctipalcová litá kola nebo zatmavená zadní boční okna a sklo pátých dveří. Ještě doplním sedmiletou tovární záruku (nebo 150 000 km), ta samozřejmě platí i pro levnější verzi.
MG4 má poháněná zadní kola, v budoucnu by se mohla objevit čtyřkolka. Zaujme hmotnost 1,7 tuny, na elektromobil víc než přijatelná hodnota. U MG se chlubí také extrémně nízkým akumulátorem, 110 mm by měl být aktuálně nejlepší výkon, potěší i kufr se základním objemem 363 litrů.
Prodej čínské elektrické novinky už odstartoval a vy se samozřejmě na Garáži můžete těšit na redakční test!